Kobiety w Rajdzie Lotos
Do walki na oesach Rajdu Lotos przystąpiło 9 kobiet w roli pilota. W RSMP wystąpiły: Joanna Madej, Aneta Marcol i Agnieszka Nowikow, a w drugoligowej serii RPP: Aleksandra Krawczyk, Agnieszka Wierzchowska, Katarzyna Borek, Jagna Stankiewicz, Katarzyna Pytel, Martyna Zarębska i Justyna Waliszewska.
W dniach 14-16 maja odbyła się 6 edycja szutrowego Rajdu Lotos Baltic Cup. Była to II eliminacja Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz III eliminacja Rajdowego Pucharu Polski.
Rajd Lotos – RSMP
Koniec sezonu 2009 nie był dobry dla Joanny Madej, ponieważ doznała ona potłuczeń podczas wypadku na Rajdzie Dolnośląskim. Odcinek Sokołówka 2 przerwano po tym jak Lancer Rafała Malińskiego uderzył w drzewo, a pilotkę odwieziono do szpitala. Wszystko dobrze się skończyło i po absencji na Rajdzie Elmot, na rajdowe odcinki powrócił Zbigniew Maliński, razem z Joanną Madej.
Na Rajdzie Lotos szło im bardzo dobrze pierwszego dnia – zajmowali 9 miejsce w generalce. Po drugim dniu spadli na 12 lokatę w klasyfikacji generalnej i 5 w klasie N4.
Agnieszka Nowikow podczas rajdu. |
fot. materiały prasowe
|
Załoga Opla Calibra Arek i Agnieszka Nowikow miała problem z budżetem na Rajd Lotos, a szutrowa trasa wymagała dobrego przygotowania samochodu. Postanowili pojechać – „na zawieszeniu asfaltowym w dodatku z pękniętą sprężyną.” – opowiada Arek. – „Płyty pod silnikiem też nie mieliśmy. Miałem obiecane opony szutrowe, ale musiały wystarczyć… zleżałe zimówki”. Mimo przeciwności losu Agnieszka i Arek ruszyli do walki w klasie HR12.
„Rajd był dla naszego samochodu bardzo trudny.” – opowiada Arek Nowikow. „Już na opisie trasy było wiadomo, że nie będzie łatwo, bo trasa szutrowa po trzy dniowych ulewach zamieniła się w bagno. Koleiny sięgały kolan. Przejazd po takiej drodze bez płyty pod silnikiem, bez opon szutrowych, na niskim asfaltowym zawieszeniu był z góry skazany na porażkę. My jednak nie poddawaliśmy się. Na 5 odcinku specjalnym objęliśmy prowadzenie w klasie HR12!”.
Satysfakcja z wyniku jednak nie trwała długo – „Na jednym z odcinków specjalnych przebiliśmy przednie koło. Zapas był bardzo kiepski i w dodatku mniejszy. Samochód jeszcze bardziej się obniżył – skutkiem tego było uszkodzenie miski olejowej.” I tym samym załoga nie mogła kontynuować jazdy i wycofała się z rywalizacji na 6 odcinku specjalnym.
Dla Anety Marcol Rajd Lotos był debiutem w RSMP, pilotka wystartowała z Krzysztofem Rosa w klasyfikacji Open.
– Z powodu obfitych opadów deszczu szutrowy rajd Lotos okazał się tak naprawdę rajdem błotno-przeprawowym. Rajd oprócz warunków atmosferycznych sam w sobie był dla mnie wielkim wyzwaniem. Pierwszy raz startowałam tak szybkim, czteronapędowym samochodem i po raz pierwszy opisałam aż 6 odcinków specjalnych – wspomina Aneta. W tych ciężkich warunkach nie obyło się bez przygód:
– Skosiliśmy dwa ogrodzenia, zaliczyliśmy rów z głazem, a do tego złapaliśmy 2 kapcie. Z powodu tych wszystkich wrażeń, był to mój pierwszy rajd z prawdziwego zdarzenia (pierwszy raz wymieniałam kapeć po oesie). Rajd Lotos Baltic Cup długo zapadnie w mojej pamięci – podsumowuje Aneta. Załoga Rosa/Marcol ukończyła rajd na 2 miejscu w klasie Open.
Rajd Lotos – RPP
Załoga Paweł Hankiewicz i Agnieszka Wierzchowska, była bardzo zmotywowana do walki przed startem w Rajdzie Lotos, ponieważ na poprzednich rajdach (Warszawskim i Świdnickim), musieli się wycofywać z rywalizacji z powodu awarii Hondy Civic. Udało się przełamać złą passę i załoga Automobilklubu Rzemieślnik wywalczyła 2 miejsce w rajdzie i w klasie A7, oraz wygrała dwa odcinki specjalne.
Paweł Poletyło z Justyną Waliszewską wystartowali BMW E30 i zajęli świetne 5 miejsce w klasyfikacji generalnej i 1 w swojej klasie.
Martyna Zarębska wraz z Marcinem Opałka ukończyli Rajd Lotos na 2 miejscu w klasie RWD-3 i 8 w klasyfikacji generalnej RPP. Ale na trasie nie mieli łatwo. – „Był to jeden z najcięższych rajdów w jakich do tej pory startowałam. Padający deszcz spowodował, że trasy rajdu przypominały raczej rajd przeprawowy. Dla nas był to prawdziwy sprawdzian. Nie obyło się bez przygód. Kilka razy byliśmy poza drogą, ale na szczęście nasza Bunia (BMW) okazała się na tyle topornym autem,że z każdej opresji wychodziliśmy bez szwanku.” – wspomina Martyna.
Martyny Zarębskiej niestety nie zobaczymy w mistrzostwach świata. |
fot. materiały prasowe
|
Plan został osiągnięty. – „Może czasy na oesach nie były zachwycające, ale akurat na tym rajdzie najważniejsze było dotrzeć do mety spokojnym tempem. Biorąc pod uwagę, że był to drugi wspólny start w takim składzie i w tym samochodzie, to myślę, że po przetrwaniu Lotosu nic nas teraz nie złamie!”- podsumowuje zawodniczka.
Martyna miała w planach także start z niemiecką zawodniczką w mistrzostwach świata – „Niestety kwestia startów w RSMŚ uległa zmianie i podjęłam decyzję nie startowania z Edith Weiss.” – mówi motocainie Martyna Zarębska. Zawodniczkę będzie można zobaczyć z Marcinem Opałka w rajdach RPP Szuter Cup.
Jagna Stankiewicz, po gościnnym starcie w Rajdzie Świdnickim u boku Krzysztofa Szeszko, wróciła do swojego stałego kierowcy – Przemka Kastyaka w BMW 318 IS. Załoga ukończyła rajd na 19 miejscu w klasyfikacji generalnej rajdu.
Rajd Lotos nie był udany dla trzech męsko-damskich załóg, które rywalizacji nie ukończyły. Andrzej i Aleksandra Krawczyk w Oplu Astra zrezygnowali z dalszej jazdy na 3 odcinku specjalnym. A Dariusz Witkowski i Katarzyna Borek, także startujący Oplem Astra – zostali wykluczeni po Rajdzie Lotos. W klasie A6 wystartowała Katarzyna Pytel u boku Jacka Poloka w Peugeocie 206. Załoga znalazła się poza drogą na odcinku 4 i nie mogła kontynuować jazdy.
A tymczasem jeszcze w maju (28-30) czeka nas kolejna eliminacja Rajdowego Pucharu Polski, więc zapraszamy na kolejną relację ze startów kobiet po Rajdzie Warmińskim. Zawodniczki RSMP mogą odetchnąć tydzień dłużej – do Rajdu Polski (4-6 czerwca).
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
a gdzie ja?
Anonymous - 5 marca 2021
a gdzie ja?