Kobiety w Rajdzie Krakowskim
W najbliższą sobotę rozegra się kolejna runda Rajdowego Pucharu Polski - Rajd Krakowski. Wśród zgłoszonych 79 załóg, nie zabrakło kobiet w roli pilota i kierowcy! Zobaczymy Annę Żak w Fiacie 126p, w roli pilotki: Agnieszkę Wierzchowską, Klaudię Miklaszewską, Paulinę Armacińską oraz Katarzyny: Kiewrel i Pytel, a także reprezentantkę portalu Motocaina.pl Magdalenę Wilk!
Anna Żak za kierownicą Fia 126p |
![]() |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Anna Żak – powrót za kierownicą kultowego Fiata
Na rajdowe odcinki po dłuższej przerwie powraca Anna Żak w bardzo lubianej przez kibiców, kultowej rajdówce – Fiacie 126p. Zawodniczka przygotowuje się do startu… w garażu:
– Moje przygotowania do rajdu to głównie: mechanika mechanika i jeszcze raz mechanika! Dostałam w czwartek nowo złożony silnik i praktycznie cały czas go dostrajam – ostatnie dwa tygodnie spędziłam w garażu, czasami nawet noce tam spędzam” – opowiada Motocainie Ania.
– Treningu przed rajdem nie będzie, pierwsze jazdy odbędą się dopiero na rajdzie. Z mojej strony zawsze tak wyglądają przygotowania do rajdu, bo bez sponsora jest bardzo trudno – wszystko pozostaje na mojej głowie! Mam nadzieję, że w przyszłości sie to zmieni, a z rajdu na rajd, sytuacja się unormuje. Myślę jednak, że trasy i kibice Rajdu Krakowskiego – poprawią mi humor! – podsumowuje zawodniczka. Na Anię musimy poczekać do numeru 63, Fiat 126p. jest zgłoszony w klasie RWD1.
Agnieszka Wierchowska pilotuje Pawła Hankiewicza |
![]() |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Agnieszka Wierzchowska – stawiamy na Citroena
Do walki o najwyższe trofea RPP wracają Paweł Hankiewicz z pilotką Agnieszką Wierzchowską. Po serii awarii skrzyni biegów w Hondzie Civic, załoga postawiła na nową rajdową broń – Citroena C2. O wrażeniach ze startu nowym samochodem Agnieszka opowiedziała motocainie po Rajdzie Bohemia.
Agnieszkę zobaczymy w Citroenie C2 z numerem 5 w klasie A6.
Klaudia Miklaszewska debiutuje w rajdzie |
![]() |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Klaudia Miklaszewska – debiut na prawym fotelu w RPP
Przygoda z pilotowaniem wciągnęła Kasię w tym roku, wcześniej startowała sporadycznie jako pilotka w KJS.
– Pomimo tego, że planowałam od jakiegoś czasu zrobienie licencji zawodnika, to nie było to możliwe z powodu braku czasu. Od kilku lat jestem sędzią chronometrażu i w rajdach uczestniczyłam – od tej drugiej strony. Jednak po sezonie 2009 kolega Jurek Tomaszczyk namówił mnie do zrobienia licencji. W ten oto sposób w kwietniu b.r. zgłosiłam się w końcu na egzamin na licencję stopnia R2. A nasz plan wspólnych startów zakłada asfaltowe rundy RPP w sezonie 2010 w Hondzie Civic Vti – opowiada Klaudia.
– Co do Rajdu Krakowskiego to cieszę się, że właśnie ten rajd będzie moim debiutem w RPP, ponieważ darzę go dużym sentymentem. Po moim dołączeniu do teamu Jurka, wdrożyliśmy kilka zmian, które mają za zadanie ułatwić nam oraz mechanikom współpracę i skoordynowanie działań. Poczynione zostały także małe zmiany techniczne związane z naszym samochodem. Samochód, jak i my sami – jesteśmy w pełni przygotowani na rajd! Jednym słowem wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Założenie jest jedno: mamy wykonać swoją pracę jak najlepiej, a wtedy i wynik będzie. Cieszy nas duża frekwencja w naszej klasie, dzięki czemu zapowiada się ostra walka – podsumowuje pilotka. Klaudię na krakowskich trasach zobaczymy w Hondzie Civic z numerem 41.
Paulina Armacińska (redakcja prosi o kontakt) będzie pilotować podczas Rajdu Krakowskiego, Wojciecha Złotnickiego w Citroenie Saxo. Załoga wystartuje z numerem 56 w klasie N2.
Katarzyna Kierwel pierwszy raz w Krakowskim. |
![]() |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Katarzyna Kiewrel – pierwszy raz na rodzimych trasach
Ryszard i Katarzyna Kiewrel mieszkają w Krakowie i są członkami Automobilklubu Krakowskiego, ale… startują pierwszy raz w Rajdzie Krakowskim. Kasia wspomina poprzednie edycje rajdu – w których brała udział jako kibic:
– Rajd Krakowski był moim pierwszym prawdziwym kontaktem z motosportem. Blisko 15 lat temu, pierwszy raz razem, pojechaliśmy oglądać kolorowe rajdówki jeżdżące w okolicach Krakowa. Najbardziej pamiętam Rajd Krakowski 1999 (wtedy Rajd Polski rozgrywany na trasach Rajdu Krakowskiego), kiedy zaraz po obronie mojej pracy magisterskiej, szybko musiałam się przebrać w jeansy i razem biegliśmy pod stadion Wisły, aby oglądać jeżdżące bokami auta.
– W tym roku, również razem, staniemy na starcie 45 Rajdu Krakowskiego i dane nam będzie przekonać się, jak trudne są trasy, po których jeździli tacy mistrzowie, jak: Janusz Kulig, Krzysztof Hołowczyc, Paweł Przybylski, Marian Bublewicz i wielu innych wspaniałych kierowców. Nasz samochód jest świetnie przygotowany do rajdu i mam nadzieję, że uda nam się pokazać pełnię naszych umiejętności i potencjału samochodu. Jeśli potwierdzą się prognozy pogody, zapowiadające na sobotę deszcz, to na tych trasach trzeba będzie jechać skoncentrowanym na 200%, gdyż te trasy rzadko wybaczają błędy – podsumowuje Kasia. Rajdowe małżeństwo wystartuje z numerem 57 w klasie N2.
Katarzyna Pytel przygotowuje się do startu. |
![]() |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Katarzyna Pytel – bez pomiaru czasu
Niebieską Ładą 1300 po krakowskich trasach podróżować będą: Tomasz Curyło – debiutant, starający się o punkty do licencji R1 i pilotka, mająca za sobą kilka startów w RPP – Katarzyna Pytel. Załoga wystartuje po stawce zawodników RPP, już bez pomiaru czasu.
– Oboje przyjęliśmy proste założenie – chcemy znaleźć się na mecie tego kultowego rajdu. Dzięki osiągnięciu mety, kierowca zdobędzie cenne punktów do licencji R1, a przejechanie rajdu od startu – do mety przyniesie też wymierne rezultaty w postaci zdobycia cennego doświadczenia (w opisywaniu odcinków i słuchania pilota). Nauka rajdowania na tym rajdzie nie będzie łatwa, bo trasy są wymagające i techniczne, ale dzięki braku pomiaru czasu możemy je spokojniej przejechać – co na pewno pomoże kierowcy w szybszym przyswajaniu rajdowej wiedzy. Mimo, iż nie ścigamy się na czas prosimy naszych kibiców o doping i wsparcie – apeluje Kasia, którą na rajdzie zobaczymy z numerem 107.
Dla „pucharowiczów” to bardzo pracowite wakacje, bo już na początku sierpnia odbędzie się Rajd Rzeszowski, eliminacja wspólna z mistrzostwami Polski. A już w przyszłym tygodniu zapraszamy na podsumowanie wrażeń startujących pań, po Rajdzie Krakowskim.
Relację Magdy Wilk z Rajdu Krakowskiego zamieścimy jako oddzielny artykuł.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: