Kobiety w Rajdzie Krakowskim
W najbliższą sobotę rozegra się kolejna runda Rajdowego Pucharu Polski - Rajd Krakowski. Wśród zgłoszonych 79 załóg, nie zabrakło kobiet w roli pilota i kierowcy! Zobaczymy Annę Żak w Fiacie 126p, w roli pilotki: Agnieszkę Wierzchowską, Klaudię Miklaszewską, Paulinę Armacińską oraz Katarzyny: Kiewrel i Pytel, a także reprezentantkę portalu Motocaina.pl Magdalenę Wilk!
Anna Żak za kierownicą Fia 126p |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Anna Żak – powrót za kierownicą kultowego Fiata
Na rajdowe odcinki po dłuższej przerwie powraca Anna Żak w bardzo lubianej przez kibiców, kultowej rajdówce – Fiacie 126p. Zawodniczka przygotowuje się do startu… w garażu:
– Moje przygotowania do rajdu to głównie: mechanika mechanika i jeszcze raz mechanika! Dostałam w czwartek nowo złożony silnik i praktycznie cały czas go dostrajam – ostatnie dwa tygodnie spędziłam w garażu, czasami nawet noce tam spędzam” – opowiada Motocainie Ania.
– Treningu przed rajdem nie będzie, pierwsze jazdy odbędą się dopiero na rajdzie. Z mojej strony zawsze tak wyglądają przygotowania do rajdu, bo bez sponsora jest bardzo trudno – wszystko pozostaje na mojej głowie! Mam nadzieję, że w przyszłości sie to zmieni, a z rajdu na rajd, sytuacja się unormuje. Myślę jednak, że trasy i kibice Rajdu Krakowskiego – poprawią mi humor! – podsumowuje zawodniczka. Na Anię musimy poczekać do numeru 63, Fiat 126p. jest zgłoszony w klasie RWD1.
Agnieszka Wierchowska pilotuje Pawła Hankiewicza |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Agnieszka Wierzchowska – stawiamy na Citroena
Do walki o najwyższe trofea RPP wracają Paweł Hankiewicz z pilotką Agnieszką Wierzchowską. Po serii awarii skrzyni biegów w Hondzie Civic, załoga postawiła na nową rajdową broń – Citroena C2. O wrażeniach ze startu nowym samochodem Agnieszka opowiedziała motocainie po Rajdzie Bohemia.
Agnieszkę zobaczymy w Citroenie C2 z numerem 5 w klasie A6.
Klaudia Miklaszewska debiutuje w rajdzie |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Klaudia Miklaszewska – debiut na prawym fotelu w RPP
Przygoda z pilotowaniem wciągnęła Kasię w tym roku, wcześniej startowała sporadycznie jako pilotka w KJS.
– Pomimo tego, że planowałam od jakiegoś czasu zrobienie licencji zawodnika, to nie było to możliwe z powodu braku czasu. Od kilku lat jestem sędzią chronometrażu i w rajdach uczestniczyłam – od tej drugiej strony. Jednak po sezonie 2009 kolega Jurek Tomaszczyk namówił mnie do zrobienia licencji. W ten oto sposób w kwietniu b.r. zgłosiłam się w końcu na egzamin na licencję stopnia R2. A nasz plan wspólnych startów zakłada asfaltowe rundy RPP w sezonie 2010 w Hondzie Civic Vti – opowiada Klaudia.
– Co do Rajdu Krakowskiego to cieszę się, że właśnie ten rajd będzie moim debiutem w RPP, ponieważ darzę go dużym sentymentem. Po moim dołączeniu do teamu Jurka, wdrożyliśmy kilka zmian, które mają za zadanie ułatwić nam oraz mechanikom współpracę i skoordynowanie działań. Poczynione zostały także małe zmiany techniczne związane z naszym samochodem. Samochód, jak i my sami – jesteśmy w pełni przygotowani na rajd! Jednym słowem wszystko jest dopięte na ostatni guzik. Założenie jest jedno: mamy wykonać swoją pracę jak najlepiej, a wtedy i wynik będzie. Cieszy nas duża frekwencja w naszej klasie, dzięki czemu zapowiada się ostra walka – podsumowuje pilotka. Klaudię na krakowskich trasach zobaczymy w Hondzie Civic z numerem 41.
Paulina Armacińska (redakcja prosi o kontakt) będzie pilotować podczas Rajdu Krakowskiego, Wojciecha Złotnickiego w Citroenie Saxo. Załoga wystartuje z numerem 56 w klasie N2.
Katarzyna Kierwel pierwszy raz w Krakowskim. |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Katarzyna Kiewrel – pierwszy raz na rodzimych trasach
Ryszard i Katarzyna Kiewrel mieszkają w Krakowie i są członkami Automobilklubu Krakowskiego, ale… startują pierwszy raz w Rajdzie Krakowskim. Kasia wspomina poprzednie edycje rajdu – w których brała udział jako kibic:
– Rajd Krakowski był moim pierwszym prawdziwym kontaktem z motosportem. Blisko 15 lat temu, pierwszy raz razem, pojechaliśmy oglądać kolorowe rajdówki jeżdżące w okolicach Krakowa. Najbardziej pamiętam Rajd Krakowski 1999 (wtedy Rajd Polski rozgrywany na trasach Rajdu Krakowskiego), kiedy zaraz po obronie mojej pracy magisterskiej, szybko musiałam się przebrać w jeansy i razem biegliśmy pod stadion Wisły, aby oglądać jeżdżące bokami auta.
– W tym roku, również razem, staniemy na starcie 45 Rajdu Krakowskiego i dane nam będzie przekonać się, jak trudne są trasy, po których jeździli tacy mistrzowie, jak: Janusz Kulig, Krzysztof Hołowczyc, Paweł Przybylski, Marian Bublewicz i wielu innych wspaniałych kierowców. Nasz samochód jest świetnie przygotowany do rajdu i mam nadzieję, że uda nam się pokazać pełnię naszych umiejętności i potencjału samochodu. Jeśli potwierdzą się prognozy pogody, zapowiadające na sobotę deszcz, to na tych trasach trzeba będzie jechać skoncentrowanym na 200%, gdyż te trasy rzadko wybaczają błędy – podsumowuje Kasia. Rajdowe małżeństwo wystartuje z numerem 57 w klasie N2.
Katarzyna Pytel przygotowuje się do startu. |
fot. z archiwum zawodniczki
|
Katarzyna Pytel – bez pomiaru czasu
Niebieską Ładą 1300 po krakowskich trasach podróżować będą: Tomasz Curyło – debiutant, starający się o punkty do licencji R1 i pilotka, mająca za sobą kilka startów w RPP – Katarzyna Pytel. Załoga wystartuje po stawce zawodników RPP, już bez pomiaru czasu.
– Oboje przyjęliśmy proste założenie – chcemy znaleźć się na mecie tego kultowego rajdu. Dzięki osiągnięciu mety, kierowca zdobędzie cenne punktów do licencji R1, a przejechanie rajdu od startu – do mety przyniesie też wymierne rezultaty w postaci zdobycia cennego doświadczenia (w opisywaniu odcinków i słuchania pilota). Nauka rajdowania na tym rajdzie nie będzie łatwa, bo trasy są wymagające i techniczne, ale dzięki braku pomiaru czasu możemy je spokojniej przejechać – co na pewno pomoże kierowcy w szybszym przyswajaniu rajdowej wiedzy. Mimo, iż nie ścigamy się na czas prosimy naszych kibiców o doping i wsparcie – apeluje Kasia, którą na rajdzie zobaczymy z numerem 107.
Dla „pucharowiczów” to bardzo pracowite wakacje, bo już na początku sierpnia odbędzie się Rajd Rzeszowski, eliminacja wspólna z mistrzostwami Polski. A już w przyszłym tygodniu zapraszamy na podsumowanie wrażeń startujących pań, po Rajdzie Krakowskim.
Relację Magdy Wilk z Rajdu Krakowskiego zamieścimy jako oddzielny artykuł.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: