Kobiety w Rajdzie Dolnośląskim
W Rajdzie Dolnośląskim żadna kobieta nie zasiadła za kierownicą rajdówki, ale mogliśmy trzymać kciuki za utalentowane pilotki. To w ich rękach spoczywała odpowiedzialność za to, gdzie i jak daleko załoga dojedzie.
W dniach 8-10 października odbył się Platinum 19. Rajd Dolnośląski, którego organizatorem jest Automobilklub Ziemi Kłodzkiej. Rajd liczył 17 odcinków specjalnych dla zawodników ścigających się w cyklu RSMP, a dla zawodników RPP przygotowano 2 rundy po 10 i 7 odcinków. Łącznie to 170 kilometrów oesowych, a całkowita długość rajdu wyniosła prawie 650km!
Była to ostatnia eliminacja mistrzostw Polski, a tytuł mistrza Polski po raz trzeci z rzędu wywalczył Francuz Bryan Bouffier (Mitsubishi Lancer Evo IX), który z powodu awarii samochodu nie ukończył ostatniego odcinka specjalnego.
Rajd wygrał natomiast Kajetan Kajetanowicz jadący Subaru Imprezą, drugie miejsce w zajął Maciej Oleksowicz w Peugeocie 207 S2000. Na trzeciej pozycji uplasował się Michał Bębenek w Mitsubishi Lancerze Evo IX.
![]() |
W mistrzostwach Polski dyktowały: Joanna Madej, Anna Wódkiewicz i Francuzka Isabelle Galmiche. Natomiast w Rajdowym Pucharze Polski: Agnieszka Wierzchowska, Katarzyna Kwaśnik, Alina Waleczek, Ewa Rybko, Dominika Dudziak, Agnieszka Moskal i Aneta Marcol.
Joanna Madej pilotowała Zbigniewa Malińskiego w Mitsubishi Lancerze Evo IX. Załoga ukończyła rajd na 16 miejscu w klasyfikacji generalnej i 5 w klasie N4. Załoga została sklasyfikowana dzięki systemowi SuperRally, gdyż drugiego dnia rajdu na odcinku Sokołówka, ich Lancer wypadł z drogi i uderzył w drzewo. Joanna Madej doznała potłuczeń i została przewieziona do szpitala.
Anna Wódkiewicz dyktowała Arielowi Piotrowskiemu w Citroenie C2 R2. Załoga z powodu kłopotów technicznych, również korzystała z systemu SuperRally. Ostatecznie została sklasyfikowana na 19 miejscu w klasyfikacji generalnej i 6 w klasie R2B.
Anna Wódkiewicz przed swoją rajdówką -Citroenem C2 R2 |
![]() |
fot. Katarzyna Frendl
|
Francuska załoga – Laurent Viana z Isabelle Galmiche w Citroenie C2 R2, zrezygnowała z rajdu na 14 odcinku specjalnym.
Lepiej wiodło się zawodniczkom pilotującym w rajdowej II lidze. Połączone 2 rundy Rajdowego Pucharu Polski, dawały dwie szanse na wywalczenie podium, ale i były podwójnie wyczerpujące.
Katarzyna Kwaśnik (do niedawna Buś) wiernie pilotowała Marka Kwaśnika w Oplu Astra GT. Pierwszego dnia załoga wywalczyła 6 miejsce w klasyfikacji generalnej i 1 w klasie Astra. Drugiego dnia na 5 odcinku specjalnym z walki wyeliminowała ich awaria techniczna rajdówki.
Alina Waleczek dyktowała Tomaszowi Sawickiemu w Peugeocie 206 RC. Pierwszego dnia załoga została sklasyfikowana na 8 miejscu w generalce i 5 w A7. Drugi dzień był bardzo szczęśliwy dla tej męsko-damskiej załogi – wygrali w klasyfikacji generalnej i klasie!
Ewa Rybko pilotowała Tomka Żerebeckiego w Peugeocie 206 XS. Pierwszego dnia zajęli 34 miejsce w klasyfikacji generalnej i 7 w klasie A6. Drugiego dnia poszło im już o niebo lepiej – wywalczyli 6 miejsce w generalce i 1 w swojej klasie.
Świeżo po egzaminie na licencję – Dominika Dudziak dyktowała Emilowi Leszczyńskiemu w BMW 320i (jedyna załoga w klasie RWD3). Zostali sklasyfikowani na 40 miejscu w klasyfikacji generalnej na obydwóch eliminacjach pucharu.
Świetnie poradziła sobie Agnieszka Moskal, która wraz z Teodorem Stolarkiem w Suzuki Swifcie wywalczyła podwójne puchary. Pierwszego dnia załoga uplasowała się na 24 miejscu w klasyfikacji generalnej, drugiego – na 23 pozycji, a wygrali podczas dwóch rund pucharu w klasie A5.
Aneta Marcol pilotowałą Roberta Kucharczyka w Peugeocie 106. Pierwszą rundę ukończyli na 28 miejscu w generalce i 2 w klasie N2. Niestety drugiego dnia rajdu wypadli z trasy i uszkodzenia rajdówki nie pozwoliły im kontynuować jazdy.
Agnieszka Wierzchowska dyktowała Pawłowi Hankiewiczowi w nowej Hondzie CivicType R. Niestety kłopoty techniczne ze skrzynią biegów wyeliminowały ich z walki w obydwóch rundach pucharu.
Załogi startujące w Rajdowym Pucharze Polski mają jeszcze przed sobą dwie rundy: Rajd Zamkowy 23-24 października i Rajd Cieszyńska Barbórka 20-21 listopada. Trzymamy kciuki, by wśród mistrzowskich załóg sezonu 2009 znalazły się również kobiety!
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: