Kobiety w koncernie Renault
Renault został partnerem Forum Kobiet w 2006 roku, wtedy w konferencji wzięła udział niewielka grupka kobiet pracujących w firmie. Z pytań o miejsce kobiet w organizacji zrodziła się wola zmiany codziennej praktyki w firmie.
Alians Renault-Nissan będzie partnerem szóstej edycji Forum Kobiet, które odbędzie się w Deauville w dniach 14 – 16 października 2010 roku. W 3-dniowej konferencji weźmie udział delegacja 23 kobiet pracujących w Renault. Do tej pory pracowano na dwóch płaszczyznach: zwiększenia reprezentacji kobiet na najwyższych stanowiskach firmy oraz opracowania planu Women@Renault.
Od 2006 roku widoczne są tego efekty planu. W Komitecie Wykonawczym Grupy znalazły się dwie kobiety: Odile Desforges, zastępca dyrektora generalnego ds. inżynierii i jakości i Laurence Dors, sekretarz generalny. Od 2 listopada 2010 roku, stanowisko dyrektora ds. zasobów ludzkich Grupy zostanie po raz pierwszy w historii Renault powierzone kobiecie – Marie-Françoise Damesin.
fot. Motocaina
|
Plan Women@Renault, wprowadzony na początku 2010 roku, przyczynia się do zwiększenia liczby kobiet w zespołach. Obejmuje dwie części, m.in. zakłada zmiany w zakresie procesów HR, a w szczególności rekrutacji i zarządzania ścieżką kariery. W dziedzinie rekrutacji koncern Renault przyjął cel: 30% kobiet na stanowiskach technicznych i 50% na stanowiskach handlowych. Plan pozwolił też na utworzenie specjalnej platformy, sieci (2.0) dla kobiet w firmie, która służy do wymiany informacji w nieformalny sposób, pozwala brać udział w konferencjach i debatach oraz w szkoleniach dotyczących m.in. rozwoju umiejętności przywódczych. Z platformy i sieci korzysta 600 kobiet. Pozytywne efekty działania sieci zachęciły niektóre spółki zależne grupy, np. w Rumunii i w Brazylii, do uruchomienia sieci społecznościowych.
W celu wzmocnienia działań na rzecz większej feminizacji personelu, Grupa Renault prowadzi wymianę z innymi podmiotami zewnętrznymi. Dyrekcja Handlowa Grupy na Francję i spółka RRG ściśle współpracują ze stowarzyszeniem Elles de l’Auto, które chce w większym stopniu włączyć kobiety do branży motoryzacyjnej.
fot. Motocaina
|
Renault i RRG znalazły się wśród pierwszych firm, których nazwy pojawiły się na karcie Elles de l’Auto, podpisanej 1 października br. Firma Renault nawiązała również 1 kwietnia 2010 roku partnerską współpracę ze stowarzyszeniem Elles Bougent, działającym wśród licealistek i studentek, w celu prezentacji specjalizacji zawodowych z branży motoryzacyjnej.
Nagroda Women for Education przekazana Haitankom
Wychodząc w swoich działaniach na rzecz kobiet poza firmę, Mouna Sepehri, Dyrektor Aliansu Renault-Nissan, wręczy nagrodę Women for Education. W czwartej edycji zostanie nią nagrodzonych 10 Haitanek za ich osobisty wkład w odbudowę tego kraju. Zostały one wybrane przy pomocy Ambasady Francji ze względu na realizowane przez siebie projekty. Do sukcesu potrzebują uzupełnienia posiadanej wiedzy dyplomem uniwersyteckim. Stypendium sfinansowane przez Alians Renault-Nissan pozwoli im na dodatkowy rok studiów przed powrotem na Haiti.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ładne nogi 😉
Anonymous - 5 marca 2021
Ładne nogi 😉