
Kobiety szaleją za automatami? Coraz więcej Polek wybiera samochody z automatyczną skrzynią biegów!
Polki dużo częściej i więcej inwestują w auta używane z automatyczną skrzynią biegów niż w zeszłym roku. Średnia cena auta używanego z automatyczną skrzynią biegów kupowanego przez kobiety wzrosła o ponad 2.000 zł w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Średnia kwota, którą kobiety w tym roku przeznaczały na auto używane z automatyczną skrzynią biegów wynosiła 43.133 zł, podczas gdy w roku ubiegłym wynosiła ona 41.060 zł. Dla porównania Polki na samochody z manualną skrzynią biegów wydawały w tym roku średnio 28.810 zł, a rok wcześniej 27.026 zł. Z ogólnego podsumowania dealera wynika, że od stycznia do września 2019 roku kobiety stanowiły 29% nabywców aut używanych z automatyczną skrzynią biegów. W przypadku obu płci stosunek sprzedanych aut z automatyczną skrzynią biegów do tych z manualną jest podobny (mężczyźni: 89% aut sprzedanych ze skrzynią manualną, 11% ze skrzynią automatyczną; kobiety: 90% aut sprzedanych ze skrzynią manualną, 10% ze skrzynią automatyczną).
Mężczyźni najbardziej doceniają ekonomiczność samochodów używanych z automatami i ich wysoką technologię, a kobiety z kolei bardzo cenią sobie wygodę jazdy. Wbrew powszechnemu stereotypowi dotyczącego dominacji SUV-ów, wśród samochodów z automatem wybieranych przez kobiety królują hatchbacki (33,9%), wyprzedzając SUV-y o ponad 5 procent (28,6%). SUV-y są ulubionym typem nadwozi aut używanych z automatyczną skrzynią biegów wśród mężczyzn (27%).
Najpopularniejszymi modelami aut używanych z automatyczną skrzynią biegów kupowanych przez kobiety od początku roku były: Nissan Qashqai, Opel Astra i Volkswagen Golf. Mężczyźni z kolei najczęściej wybierali modele jak: Opel Insignia, Volkswagen Passat i Opel Astra.
Żródło: AAA Auto
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: