Kobiety podczas ME Rallycross w Słomczynie
W miniony weekend odbyły się w Słomczynie Mistrzostwa Europy w Rallycross, w których uczestniczyła jedyna kobieta, Niemka Mandie August prezentując pełen determinacji styl jazdy.
Mandie August |
![]() |
fot. Michal Dehnel
|
Weekend 5-6 września 2009 przebiegł w Słomczynie pod znakiem widowiskowej rywalizacji okraszanej siąpiącym deszczem, potem słońcem, które osuszywszy tor wyzwalało tumany rudego pyłu sypiącego się spod rozpędzonych kół. Zawodnicy 9-tej eliminacji Mistrzostw Europy w Rallycross jeździli szybko, bezpardonowo, czując na swych barkach oddech konkurentów walczących nie tylko o punkty w tej imprezie, ale również o pozycję w końcowej klasyfikacji.
Runda w Słomczynie jest przedostatnią areną walki w tym sezonie. Sobotnio-niedzielne zmagania przypominały niejako boks, w którym rękawice zastąpiły elementy karoserii ścielące się gęsto na torze.
W tej dyscyplinie, uważanej za jedną z brutalniejszych „twarzy” sportu motorowego nie zabrakło również kobiet. Niemka Mandie August, jadąca VW Polo Super 1600 w Dywizji 1 A – choć filigranowa i dość chłodna – na torze zaprezentowała imponujący, pełen dynamizmu i determinacji styl jazdy. Polskie barwy wśród kobiet reprezentowała Karolina Salamon w Fiacie Seicento – choć jej występ zaliczał się do Pucharu Narodowego stanowiącego jedynie przedsmak i rozgrzewkę dla spragnionej sportowych emocji publiczności (o Karolinie poczytasz klikając tu).
Dywizja 1:
- Andreas Eriksson – Szwecja – Ford Fiesta
- Michael Jernberg – Szwecja – Skoda Fabia
- Kenneth Hansen – Szwecja – Citroen C4
Dywizja 1 A:
- Mats Lysen – Norwegia – Renault Clio
- Andreas Bakkerud – Norwegia – Peugeot 206
- Timur Timerzyanow – Rosja – Renault Clio
Dywizja 2:
- Guino Kenis – Belgia – BMW 120
- Łukasz Zoll – Polska – BMW E87
- Roman Castoral – Czechy – Opel Astra
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: