Kobiety napędzają sprzedaż samochodów w 2020 roku. Czy trend ten dotrze też do Polski?
Kobiety napędzają apetyt na droższe i bardziej pożądane samochody.
W tym roku wzrost średnich cen używanych samochodów jest w dużej mierze spowodowany przez kobiety, ujawniła analiza internetowego supermarketu samochodowego BuyaCar.
Ceny samochodów w 2020 roku stale rosły, odzwierciedlając wyraźnie zwiększony apetyt konsumentów na bardziej pożądane marki i modele.
Podczas gdy średnia cena używanego samochodu jest o 6,3% wyższa niż na początku roku, głębsza analiza ujawnia, że kobiety kupują teraz samochody, które kosztują średnio 60% więcej niż te, które wybierały w kwietniu – a ceny wciąż rosną.
Dramatyczne wahania popytu w 2020 roku, wywołane kryzysem koronawirusowym i ograniczeniami wprowadzonym w celu zwalczania pandemii, spowodowały, że średnie ceny używanych aut osiągnęły rekordowy poziom późnym latem.
Przeczytaj też: Kobiety wolą benzynę
Historycznie rzecz biorąc, na stronie BuyaCar mężczyźni zazwyczaj kupowali samochody kosztujące około 20 tysięcy złotych więcej niż te wybierane przez kobiety. Jednak wzrost liczby kobiet, które wybierają się do sieci w celu kupna samochodów, zmniejszył tę lukę w ciągu ostatnich dwóch miesięcy do zaledwie 4 tysięcy złotych.
Trend rozpoczął się w kwietniu, kiedy ogólnokrajowa blokada w Wielkiej Brytanii spowodowała wzrost zainteresowania kupowaniem samochodów przez Internet. Chociaż mężczyźni nadal przewyższają liczbę kobiet jako klientów BuyaCar we wszystkich przedziałach wiekowych z wyjątkiem 18–24 lat, odsetek kobiet kupujących samochody przez Internet jest około dwukrotnie większy niż w tradycyjnych salonach dealerskich. Obecnie wydaje się, że coraz więcej kobiet nie tylko wybiera online preferowany sposób zakupu samochodu, ale także wybiera bardziej pożądane i droższe samochody.
W kwietniu kobiety płaciły za samochód średnio 42 tysiące złotych. Cena ta wzrosła do 68 tysięcy złotych i stanowi największy czynnik przyczyniający się do ogólnego wzrostu cen sprzedaży używanych samochodów w Internecie w 2020 roku.
Przeczytaj też: Kobiety parkują gorzej?
Andy Oldham, dyrektor naczelny BuyaCar, powiedział:
Branża od dawna wie, że kobiety częściej wolą zakupy online niż tradycyjne salony wystawowe, a nasze dane z tego rekordowego roku sprzedaży pokazują że głosują one swoimi pieniędzmi jak nigdy dotąd.
Kobiety napędzają apetyt na droższe i bardziej pożądane samochody i decydują się na zakup większej ilości samochodów.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: