Kobiety inaczej niż mężczyźni wybierają warsztat samochodowy. Z czego to wynika?
Każda z nas prowadząc samochód musi liczyć się z możliwością bycia uczestnikiem stłuczki lub wypadku drogowego - niekoniecznie w roli sprawcy. Samochód wymaga też rutynowych przeglądów i sezonowych wymian opon. Gdy w trakcie wizyty w warsztacie trafisz na nieuczciwego lub niekompetentnego mechanika, czeka cię wiele nerwów, niepotrzebnych kosztów i straconego czasu. Dlatego niezwykle ważne jest, by nasze auto trafiło w ręce prawdziwego fachowca.
Według analizy serwisu Dobrymechanik.pl z listopada 2021 roku, udział kobiet wśród kierowców umawiających się do warsztatu online był o 33% wyższy w stosunku do rezerwujących termin telefonicznie. Kobiety są też bardziej lojalnymi klientami i duże znaczenie ma dla nich poziom obsługi klienta.
Kobiety chętniej wybierają mechanika przez Internet
Polscy kierowcy coraz częściej wybierają umawianie wizyt w warsztatach przez Internet. Według statystyk DobryMechanik.pl, ponad 46% osób umawiających się do warsztatu za pomocą internetowego kalendarza to kobiety. To o jedną trzecią częściej w stosunku do umawiania się za pomocą telefonu, gdzie kobiety stanowią tylko 34,8%.
Filip Goździewicz, członek zarządu DobryMechanik.pl, wyznał:
Widzimy, że kobiety są bardziej otwarte na innowacje i chętniej umawiają się online od mężczyzn. Może to wynikać z przyzwyczajenia do tego sposobu umawiania się w innych branżach np. kosmetycznej czy turystycznej. Drugim powodem mogą być obawy części użytkowniczek o stereotypowe podejście w niektórych warsztatach do kobiet. Jak pokazały nasze badania, dla kobiet, częściej niż dla mężczyzn, istotne jest jak inne użytkowniczki oceniają obsługę klienta w danym warsztacie.
Z badania wykonanego przez DobryMechanik.pl w 2019 roku wynika, że 45,1% kobiet ma pełną wiedzę na temat części i zakresu napraw, który został wykonany w ramach wizyty. Ponad połowa z nich ocenia warsztat głównie na podstawie poziomu obsługi klienta i kosztów naprawy. Analogicznie 61,6% mężczyzn deklaruje, że zna dokładnie ceny i producentów wymienianych części oraz zakres napraw w ramach wizyty.
Z tego samego badania wynika, że kobiety rzadziej zmieniają warsztat na nowy. W ciągu ostatnich trzech lat tylko 29,2% z nich zmieniło serwis, w którym naprawia swoje auto. W tym samym czasie warsztat zmieniło 40,6% ankietowanych mężczyzn.
Iwona Kornatko, współwłaścicielka warsztatu Morela Serwis w Łomiankach oraz właścicielka bloga warsztatnaobcasach.pl, podkreśla:
Dla kobiet kluczowe jest zaufanie do serwisu, dlatego zazwyczaj są mniej skłonne do zmiany dotychczasowego. Cenią sobie również wygodę oraz oszczędność czasu, stąd większa skłonność do umawiania wizyt za pośrednictwem Internetu.
Źródło informacji: DobryMechanik.pl, opracowanie własne
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: