Kobieto! Chcesz kariery menedżera w motoryzacji? Renault i Nissan da Ci szansę
Alians Renault-Nissan ponownie chwali się sukcesami w zakresie wyrównywania szans pomiędzy płciami. Firma zatrudnia coraz więcej kobiet.
W ostatnich latach organizacja ta zwiększyła zatrudnienie i promocję kobiet na kluczowych rynkach wzrostu – o tym pisałyśmy tutaj.
Wśród krajów, w których osiągnięto największe postępy w zakresie zatrudniania i promocji kobiet na stanowiska kierownicze, znajdują się Rosja i Brazylia. W Rosji, będącej drugim z kolei największym rynkiem zbytu Renault, kobiety reprezentują 19% ogółu pracowników oraz 25% menedżerów. W 2013 r. 40% osób przyjętych do pracy przez Renault w Rosji stanowiły kobiety, o 5% więcej niż w roku poprzednim.
O niedawnym sukcesie Agaty Szczech z Renault Polska pisałyśmy wcześniej tu. |
Na rynku rosyjskim kobiety stanowią 17% ogółu pracowników oraz 27,7% menedżerów Nissana, co stanowi jeden z najwyższych wyników w ramach całego przedsiębiorstwa.
Innym kluczowym rynkiem wzrostu jest Brazylia, gdzie szybkie zatrudnianie pomogło zwiększyć liczbę kobiet na stanowiskach kierowniczych firmy. Nissan niemal potroił liczbę kobiet na szczeblu kierowniczym w tym kraju w przeciągu zaledwie jednego roku. Obecnie kobiety stanowią tam niemal 20% wszystkich menedżerów. Częściowo dzięki sukcesowi odniesionemu w Brazylii liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych wzrosła o 70% w ciągu ostatnich pięciu lat działalności Nissana na terenie obu Ameryk.
Mouna Sepehri, wiceprezes Biura Dyrektora Generalnego Renault oraz członek zarządu Aliansu Renault-Nissan. |
fot. Renault |
Z uwagi na szybkie tempo wzrostu i zapotrzebowanie na nowe talenty, rynki wschodzące stanowią wyjątkową okazję do globalnego wyrównania szans pomiędzy kobietami i mężczyznami – powiedział prezes i dyrektor generalny Renault-Nissan, Carlos Ghosn. – Nie zapominajmy jednak, że osiągnięcie równości pomiędzy płciami jest naszym celem na całym świecie, w tym na naszych rynkach rodzimych.
Renault pozostaje światowym liderem, jeśli chodzi o liczbę kobiet wśród przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej. Wśród dziesięciu członków Komitetu Wykonawczego Grupy są dwie kobiety. Podobny jest udział kobiet na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa. Stanowią one 17,4% wszystkich pracowników Renault, 17% kadry zarządzającej oraz zajmują 16% ze 150 kluczowych stanowisk kierowniczych.
We Francji Renault może pochwalić się jednym z najwyższych wskaźników zatrudnienia kobiet na kluczowych stanowiskach wśród spółek indeksu CAC40.
W Japonii kobiety stanowią 6,8% zatrudnionych na szczeblu kierowniczym w Nissanie, ponad dwa razy więcej niż krajowa średnia japońskich producentów. Celem Nissana jest osiągnięcie obecności 10% kobiet na stanowiskach menedżerskich w Japonii do 2017 r.
Co roku Renault i Nissan informują o swoich postępach w ramach wyrównywania szans płci przed Women’s Forum for the Economy and Society (forum kobiet na rzecz gospodarki i społeczeństwa), międzynarodowym sympozjum zachęcającym kobiety do pokonywania historycznych barier i korzystania z możliwości, jakie oferuje gospodarka. W tym roku konferencja ta odbywa się w dniach 16–18 października w Deauville, we Francji.
Alians Renault-Nissan, głównego partnera Forum Kobiet w Deauville, reprezentują trzy mówczynie: – 16 października: Mouna Sepehri, wiceprezes Biura Dyrektora Generalnego Renault oraz członek zarządu Aliansu Renault-Nissan, wygłosiła na sesji plenarnej wykład zatytułowany Gdzie dziś kończy się współpraca, a zaczyna rywalizacja? – 16 października: Alians Renault-Nissan zorganizował sesję pt. Innowacja u podstaw piramidy, prowadzoną przez Claire Martin, wiceprezes ds. odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa w Renault oraz dyrektor zarządzającą Fundacji Renault. – 17 października: Marie-Françoise Damesin, wiceprezes Renault ds. zasobów ludzkich, wygłosi wykład zatytułowany Jak przyciągnąć kobiety do branż zdominowanych przez mężczyzn. |
Alians Renault-Nissan to strategiczne partnerstwo między Renault (z siedzibą w Boulogne-Billancourt we Francji) a Nissanem (z siedzibą w Jokohamie w Japonii). Oba koncerny odpowiadają łącznie za 10% całkowitej światowej sprzedaży samochodów. Od 1999 r. Renault i Nissan są partnerami strategicznymi, a w 2012 r. koncerny te sprzedały 8,1 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Alians Renault-Nissan prowadzi strategiczną współpracę z wieloma producentami samochodów, w tym z niemieckim Daimlerem i chińskim Dongfengiem, a także z regionalnymi producentami, takimi jak indyjski Ashok Leyland.
Najnowsze
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Apple CarPlay to system, który zmienia sposób, w jaki korzystamy z naszych samochodów. Stworzony przez Apple, CarPlay integruje iPhone’a z systemem multimedialnym pojazdu, umożliwiając kierowcom dostęp do najważniejszych funkcji smartfona bez odrywania uwagi od drogi. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, rozbudowanej kompatybilności i zaawansowanym funkcjom, CarPlay ułatwia codzienne podróże, zwiększając komfort i bezpieczeństwo jazdy. -
Jakie są objawy zużycia oleju silnikowego i jak je rozpoznać?
-
Ford Capri Premium AWD – elektryzujący powrót legendy! Test, opinia, zasięg
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Zostaw komentarz: