Kobieta zdobywa górę Pikes Peak
W tym roku po raz pierwszy od 27lat na najwyższym podium najtrudniejszego wyścigu w Stanach Zjednoczonych - Pikes Peak International Hill Climb stanęła kobieta - Brianne Corn.
Pochodząca z miejscowości San Marcos w stanie Teksas Brianne Corn była jedną z pięciu biorących w tym roku w wyścigu kobiet. Był to już jej 3 start na Pikes Peak. (2009 Pikes Peak Pro 750 MC 14:31.338, 2010 Pikes Peak Pro 750 MC 14:33.5).
Tym razem zawodnicza uzyskała najlepszy czas 11: 56: 422 w klasyfikacji samochodów z napędem na obie osie 4×4.
Wcześniej wyczynu tego dokonała Michele Mouton z Francji, zdobywając szczyt w 1984 roku z czasem 11: 525: 39 swoim Audi Quattro.
2011 Pikes Peak International Hill Climb |
![]() |
fot. Brianne Corn Racing
|
Jak dotychczas Corn może pochawalić się długą listą zdobytch tytułów, między innymi:
2 miejsce 2006 SCCA Solo National Championships GS
2 miejsce 2007 SCCA Solo National Championships GSL
2 miejsce 2007 Rally de Paris G2
4 miejsce 2009 SCCA Solo National Championships, BM
2 miejsce 2010 SCCA Solo National Championships, BM
1 miejsce 2011 100 Acre Wood, Open Light
1 miejsce 2011 Trespassers Will, Open Light
2011 Pikes Peak International Hill Climb |
![]() |
fot. Brianne Corn Racing
|
Poza tym w 2006 roku została uznana za kierowcę roku serii SCCA, a jej pozostałe osiągnięcia to:
2007 Baja 1000 Navigator Class 3 Truck
2008 SCCA Solo National Tour, Outstanding Driver
2008 Bonneville Speedweek MPSVBG500cc World Record
2008 SCCA Solo National Championships, BML National Champion
2009 Texas Mile 200 MPH Club (motorcycle)
2009 SCCA BM Divisional Champion
Poza pasją do sportu motorowego na co dzień Brianne oddaje się fotografii. Ma ogromne doświadczenie w fotografowaniu dzieł sztuki i rzadkich artefaktów do galerii i muzeów. Wiele lat spędziła również robiąc zdjęcia przyrody.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: