Kobiecy Samochód Roku 2008
W trzeciej edycji konkursu na Kobiecy Samochód Roku organizowanym przez "Twój Styl" wzięło udział łącznie 48 aut debiutujących na rynku w ubiegłym roku. Wygrała Alfa Romeo MiTo. Dla porównania podajemy wyniki podobnego konkursu organizowanego przez Brytyjki oraz kobiecego odpowiednika Car of the Year.
Już po raz trzeci jury w składzie: Ilona Łebkowska (scenarzystka), Agata Młynarska (prezenterka TV), Beata Sadowska (prezneterka TV), Magdalena Schejbal (aktorka) oraz dziennikarze Twojego Stylu, oceniało modele samochodów, które pojawiły się na rynku w ubiegłym roku. Oficjalne ogłoszenie wyników oraz wręczenie statuetek odbyło się podczas uroczystej gali, która miała miejsce 6 lutego w Hotelu Sheraton w Warszawie.
Oto pełna lista modeli wyróżnionych w konkursie na Kobiecy Samochód Roku 2008:
– Lancia Delta (kategoria: Samochód miejski)
– Chrysler Voyager (kategoria: Samochód rodzinny)
– Jaguar XF (kategoria: Samochód prestiżowy)
– Hyundai i10 (kategoria: Samochód ekonomiczny)
– Mitsubishi Lancer Evolution X (kategoria: Samochód z fantazją)
– Mazda6 oraz Renault Koleos (kategoria: Odkrywczy pomysł)
– Alfa Romeo MiTo (nagroda: Kobiecy Samochód Roku 2008)
Wygrana MiTo specjalnie nie dziwi. Włosi tradycyjnie zadbali o ciekawą stylistykę nadwozia, która intryguje z każdej persektywy. |
![]() |
fot. Alfa Romeo
|
Zwycięska MiTo ma już na koncie wyróżnienie dla Najpiękniejszego Modelu Roku 2008. Konkurs zorganizowano w Paryżu przy okazji 24. Międzynarodowego Festiwalu Samochodowego (na podkreślenie zasługuje fakt, że w tym głosowaniu bierze udział publiczność z całej Europy, a więc najbardziej obiektywne jury z możliwych).
Czy i10 może się podobać? Wg jury jest ekonomiczny, lecz czy aby na pewno kobiecy? |
![]() |
fot. Hyundai
|
Najbardziej dziwi wygrana Hyundai’a i10, który wg jury okazał się najlepszym ze względów ekonomicznych, łącząc w sobie niskie koszty eksploatacji oraz funkcjonalność i ciekawy design.
Naszym zdaniem: może i10 jest ekonomiczy (co niebawem sprawdzimy w naszym teście), ale mamy daleko posunięte wątpliwości, czy aby na pewno jest kobiecy. Z drugiej strony, to najbardziej „przyziemny” i najtańszy samochód w stawce. Zdecydowanie odstaje pod tym względem od nagrodzonych marek uznawanych za bardziej prestiżowe. Szkoda, że jury nie wyłoniono z czytelniczek miesięcznika; niewykluczone, że werdykt byłby całkowicie odmienny.
Według brytyjskiego serisu motoryzacyjnego dla kobiet evecars.com na miano Kobiecego Samochodu Roku 2008 zasłużył Audi A3 Kabriolet. Warto wspomnieć, że jeśli wierzyć statystykom na wyspach to właśnie kobiety mają w 80% przypadków wpływ na ostateczny wybór danego modelu samochodu.
Audi A3 Carbio |
![]() |
fot. Audi
|
Oto lista wyróżnionych modeli:
– Audi A3 Kabriolet (nagroda główna); polecana wersja to 1.8 TFSI Sport
– Fiat 500 (najlepsze auto klasy mini/miejskie); polecana wersja to 1.2 Pop
– Audi A3 Kabriolet (najlepszy kabriolet); polecana wersja to 1.8 TFSI Sport
– Citroen C4 Grand Picasso (najlepszy van); polecana wersja to 1.6 HDI SX
– Land Rover Discovery (najlepsze auto terenowe); polecana wersja to 2.7 TDV6 SE
– Audi TT (najlepsze auto sportowe); polecana wersja to 2.0 TFSI 200
– Jaguar XF (najlepsze auto dla kadry kierowniczej); polecana wersja to 2.7D V6 Luxury
– BMW Serii 3 (najlepsze auto w dziedzinie ekologii); polecana wersja to 318d
– Hyundai i30 (najlepsze małe auto rodzinne); polecana wersja to 1.4 Comfort
BMW serii 1 cabrio |
![]() |
fot. BMW
|
Natomiast w kobiecym odpowiedniku konkursu Car of the Year, wybrano w poszczególnych kategoriach cenowo-modelowych następujące samochody:
– Daihatsu Charade
– Fiat Bravo
– BMW Serii 1 Cabrio
– Subaru Forester
– Nissan Qashqai
– Land Rover Discovery
Na podstawie: Hyundai, evecars.com, Samar
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: