Kobiecy off-road na rajdzie „Women’s Challenge 4×4” – nie było miękkiej gry!
Prawie 30 zawodniczek i off-road'owych debiutantek wzięło udział w pierwszej edycji "Women's Challenge 4x4", międzynarodowego rajdu przeprawowego dla kobiecych załóg. 24 czerwca do Wisły przyjechały Polki, Słowaczki, a nawet zawodniczki z Belgii.
„To była kumulacja niesamowitej energii, pasji i woli walki” – mówi organizatorka rajdu, Dagmara Kowalczyk. „Dziewczyny ścigały na krótkich, technicznych odcinkach specjalnych, przejeżdżanych na czas. Ich determinacja i umiejętności jazdy w terenie, zrobiły wrażenie nawet na Kajetanie Kajetanowiczu”. Dwukrotny Rajdowy Mistrz Europu był Gościem Honorowym imprezy, który nie tylko dopingował dziewczyny na rampie startowej, ale również na torze off-road’owym. „Podobało mi się ogromne wsparcie, jakie startującym pilotkom i kierowcom udzielali ich mężowie, ojcowie czy bracia. Pasja łączy ludzi i ten rajd to pokazał”.
Jedną z załóg był team Luberda / Polak, znany jako jeden z najlepszych, off-road’owych duetów w historii polskiej przeprawy. Do tej pory jednak… w męskim wydaniu. Tym razem za kierownicą 400 – konnego, potężnego „Fightera”, zasiadła żona Dariusza Luberdy – Gabriela i razem z pilotką – Aleksandrą Polak zdobyły złoto w najcięższej klasy Extreme. Pierwszy raz w samochodzie terenowym znalazły się m.in. Klaudia Szczęsna – Rzepecka i Izabela Święs, trenerka personalna oraz projektantka mody. „Nigdy nie przypuszczałybyśmy, że off-road może dawać tyle emocji, adrenaliny i radości. Rywalizacja była tylko na odcinkach specjalnych, poza nimi wspierałyśmy się i wzajemnie motywowałyśmy”.
Unikatowa formuła rajdu polegała nie tylko na konfiguracji krótkich, technicznych prób i sposobie ich pokonywania, ale też na wprowadzeniu klasy „Gość”. Tu do damskiej załogi dołączał drugi pilot, mężczyzna którego zadaniem była pomoc początkującym off-road’erkom na odcinkach i niełatwych dojazdówkach. Jak się okazało, panowie i tak nie mieli za dużo roboty. Wpis do dwóch pozostałych klas – Extreme i Adventure, determinowały dotychczasowe doświadczenie i konstrukcja samochodu.
„Zależy nam, żeby coraz więcej osób na własnej skórze przekonało się, ile radości daje jazda 4×4, a off-road przestał kojarzyć się z rozjeżdżaniem lasów i stał się okazją do wspólnego, rodzinnego spędzania czasu na świeżym powietrzu” – mówią organizatorzy. Stąd odcinki specjalne wyznaczono na prywatnym torze off-road’owym „Pod Piramidą” w Wiśle. Rampa startowa stanęła w centrum miasta, skąd zaczyna się słynny Rajd Wisły.
Pomysł zorganizowania off-road’owego rajdu dla kobiet w takiej formule, przywiozła z Malezji Dagmara Kowalczyk. Dziennikarka i kierowca rajdowy uczestniczyła w rajdzie „Shemud 4×4” organizowanym przez Narimah Samat, muzułmankę mieszkającą w Kuala Lumpur. Przeprawę przez dżunglę pokonują tam i zawodniczki w hidżabach i Europejki, nie mają znaczenia pochodzenie, kolor skóry czy wiara. Kobiety z Malezji, Sri Lanki, Włoch, Tajlandii, Czech i Indonezji łączy wspólna, off-road’owa pasja. „Narimah bardzo chciała zaprosić do siebie polską załogę, stąd nagrodą specjalną „Women’s Challenge 4×4″ było wpisowe na rajd w Malezji”. Biało- czerwone barwy w Malezji będą reprezentować Katarzyna Białowąs – Woś i Katarzyna Gałązka.
Oficjalne wyniki rajdu „Women’s Challenge 4×4”:
KLASA EXTREME
1.NR 304 GABRIELA LUBERDA /ALEKSANDRA POLAK
2. NR 300 MARIOLA SZYPSZAK /MARTA DANIŁO
3. NR 302 JUSTYNA ŚMIETANA /MAŁGORZATA ZAJĄC
4. NR 301 SYLWIA ZACHARA /ALEKSANDRA ZACHARA
5. NR 303 MIRIAM UJČEKOWA – BONDOWÁ /MICHAELA BONDOVÁ
KLASA ADVENTURE
1. NR 202 JOANNA SENNIK /ALEKSANDRA DOMARADZKA
2. NR 200 KATARZYNA BIAŁOWĄS – WOŚ/KATARZYNA GAŁĄZKA
3. NR 201 PATRYCJA KINDLA – TOMASZCZYK /IZA ŚWIĘS
4.NR 203 MAGDALENA KASPRZAK /KATARZYNA FILIPCZAK
5. NR 204 ANNA WIŚNIEWSKA/DOROTA KALISZ
KLASA GOŚĆ
1. NR 100 WIKTORIA SKIBIŃSKA /NICOLA SKIBIŃSKA /MARCIN MIODEK
2. NR 104 KLAUDIA SZCZĘSNA -RZEPECKA /JOANNA KAJSTURA /ADAM KREMZER
3. NR 102 DARIA ZĄBEK/ JUDYTA ŚCIGAŁA /MAREK ZARÓD
4. NR 103 ANETA BRZESKA /MALWINA NOWACZYK /TADEUSZ KRZYŻANOWSKI
Rajd „Women’s Challenge 4×4” wsparły Miasto Wisła, Dragon Winch, Auto Partner, Grupa Cargo, Inż Bud, Furelle, tor Pod Piramidą i Motocaina.pl.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: