Kobieca załoga Wilk & Żuk Rally Team w Rajdzie Barbórka!
Dwie młode, piękne kobiety, w jednym z najsłynniejszych rajdów w Polsce - brzmi cukierkowo? Jednak to doświadczona ekipa wyścigowo - rajdowa, która może przyćmić swoim entuzjazmem i zapałem niejednego kierowcę w warszawskiej Barbórce! Damską załogę Magda Wilk / Jola Żuk objęła patronatem Motocaina.pl!
Ten, kto myśli, że ma doczynienia z ładnymi paniami, które chcą pokazać światu swoje groźne oblicze w aucie rajdowym, w istocie się myli. Owszem – nie boją się trudnych wyzwań. Nawet tego, aby startować małolitrażowym – nieco zbyt słabym na wymagające, barbórkowe oesy – samochodem: Kią Picanto. Auto jednak zostało wybrane z premedytacją. To właśnie ono pozwoliło Magdzie Wilk stawać na podium serii Kia Picanto Cup, zająć 8. miejsce (na 26 zakwalifikowanych w generalce kierowców!) i zyskać tytuł jednej z najszybszych kobiet w 4-letniej edycji pucharu.
Wywiad z zawodniczkami przed Rajdem Barbórki przeczytasz tutaj. |
Zresztą, niech młody wiek oraz uroda załogi nikogo nie zmylą – obie panie są licencjonowanymi zawodniczkami sportu motorowego: Magda Wilk jest kierowcą wyścigowym i rajdowym, pilotowała m.in. Tomasza Sawickiego, z którym wielokrotnie stawała na podium w klasie Rajdowego Pucharu Polski; w zeszłorocznym Rajdzie Barbórka zajęli wspólnie pierwsze miejsce w klasie. Zaczynała od startów w KJS, a jej hobby to m.in. jazda na gokartach.
Wilk & Żuk Rally Team |
fot. Tomasz Bielecki |
Jola Żuk jest doświadczoną pilotką rajdową – na jej talencie poznała się nie tylko Magda Wilk, startując z nią w Pucharze Wiosny (jako Motocaina Team). Na prawym fotelu rajdówki jeździła również m.in. z Michałem Szalą, któremu dyktowała podczas Rajdu Mazowieckiego, czy Jackiem Kotlińskim (Rajd Karkonowski i Rzeszowski). Jola ma jednak dodatkowe hobby, które stało się jej zawodową pasją – to fotografia sportów motorowych. Jej zdolności i dryg do chwytania ulotnych momentów docenili już wielokrotnie znani kierowcy rajdowi.
Teraz, mimo przeciwności i probemów związanych z pozyskaniem odpowiednich funduszy na start w rajdzie, powstał Wilk & Żuk Rally Team. Kobiecą załogę zobaczymy w najbliższym Rajdzie Barbórka, 3 grudnia w Warszawie. Zawodniczki zamierzają walczyć do ostatniej setnej sekundy – a zapału do szybkiej jazdy im nie brakuje. Wiadomo już także, że zobaczymy je – jako jedyną polską, w pełni damską ekipę – na kultowym odcinku rajdu – OS Karowa.
Wystartują samochodem Kia Picanto o pojemności 999 cm3 i mocy 67 KM – przejadą nim 4 odcinki specjalne o łącznej długości 20,88 kilometra (razem z dojazdem 78,74 kilometry). Wystartują w klasie 1, czyli do 1600 cm3 włącznie (w tym samochody R2B, bez Super 1600). Obecnie na liście startowej mają w tej klasie 16 męskich rywali – wszystkie samochody są zdecydowanie mocniejsze i lepiej przygotowane do tego typu zmagań. Tym bardziej należy docenić odwagę zawodniczek – w końcu liczą się także umięjętności, technika jazdy i kobieca odporność na stres.
Magda Wilk |
fot. Jola Żuk |
Magda Wilk – kierowca
– Do tej pory byłam kojarzona z wyścigami, nadszedł jednak czas na wstawienie do samochodu drugiego fotela i ściganie się po OS-ach. Jestem bardzo szczęśliwa, że zadebiutuję w charakterze kierowcy rajdowego właśnie w Barbórce. Ta wyjątkowa impreza stanowi świetną okazję do inauguracji naszego w 100-procentowo kobiecego zespołu. Ze względów sentymentalnych jedziemy pucharowym Kia Picanto, które znam doskonale ze swoich startów w Picanto Lotos Cup. Naszym celem jest dostarczenie naszym partnerom, kibicom, rodzinom i przyjaciołom jak największej frajdy. Zdajemy sobie sprawę, że auto nie jest konkurencyjne, jednak dołożymy starań, aby walczyć do końca. Chcemy rozgrzać entuzjazm kibiców w ten zimny, grudniowy dzień.
Start Wilk & Żuk Rally Team stał się możliwy dzięki wsparciu naszych klubów: AK Polski i AK Rzemieślnik, partnerów oraz przyjaciół, którzy w nas wierzyli od samego początku. Jednak specjalne podziękowania należą się Joli, która potrafi swoją pracą i zapałem dokonać rzeczy niemożliwych – dzięki niej uczestnictwo w Rajdzie Barbórka można traktować jako początek naszej nowej, rajdowej drogi. W nadchodzącym sezonie 2012 planujemy rywalizację w Rajdowym Pucharze Polski. Przed nami jeszcze mnóstwo pracy i nauki, ale wola walki jest ogromna. Chcemy dużo trenować, a ze startów czerpać mnóstwo radości i satysfakcji, ponieważ rajdy to sport, który obie kochamy – mówi Magda Wilk.
Dołącz do fanów załogi Wilk & Żuk Rally Team na Facebooku – kliknij tutaj. |
Jola Żuk |
fot. Tomasz Bielecki |
Jola Żuk – pilot
– Zaraz po tym, jak zrobiłam licencję pilota, Kasia Frendl – redaktor naczelna Motocaina.pl, poznała mnie z Magdą. Wystartowałyśmy wówczas gościnnie w Pucharze Wiosny, reprezentując redakcję jako Motocaina Team. Od tamtego startu minęło już trochę czasu, jednak marzenie, aby razem wsiąść do rajdówki, nas nie opuściło. W tym roku, w dniu moich urodzin, Magda otrzymała licencję R1. To był wspaniały prezent, ale ze względów finansowych możliwość startu nadal była poza naszym zasięgiem. Jednak marzenia się spełniają, jeśli bardzo i szczerze się czegoś pragnie. Wierzę, że Barbara przyniesie nam szczęście na cały przyszły sezon startów w RPP.
Dziękujemy wszystkim, którzy w nas wierzą i nam kibicują – Wasze wsparcie daje nam siłę w drodze do celu. Ten start dedykuję mojemu tacie, który bardzo chciał, abym nazywała się Barbara. Jola wygrała, a Basia mam na drugie imię. Pozdrawiamy wszystkie zawodniczki – dziewczyny ognia! – zachęca do kibicowania Jola Żuk.
Obie zawodniczki stale współpracują z redakcją Motocaina.pl – testują samochody, uczestniczą w prezentacjach aut, reprezentują w zawodach, pomagają organizować rywalizacje dla pań (samochodowe, kartingowe). Naturalną koleją rzeczy stało się więc objęcie patronatem medialnym załogi Wilk & Żuk Rally Team przez kobiecy portal motoryzacyjny Motocaina.pl
Oto firmy, dzięki którym udało się doprowadzić do udziału Wilk & Żuk Rally Team w Rajdzie Barbórka:
RallyKing – wypożyczalnia sprzętu rajdowego,
Motorsport-PR – agencja PR’owa specjalizująca się w motorsporcie,
Wyniki.pl – portal z wynikami na żywo,
Print Point 24 – drukarnia i wyłączny przedstawiciel nowoczesnej technologii IS RELIEF 3D,
Impervius – dystrybutor chemii budowlanej De Neef Conchem
Outsourcing 24 – usługi w zakresie outsourcing’u,
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: