Kobieca opowieść o historii auta
Zachwycamy się nimi codziennie, jeździmy nimi do pracy, szkoły, na wakacje, ale nie wszystkie wiemy skąd się wzięły, nie znamy ich historii. Dziś to kobieta przybliży nam genezę automobilizmu za pośrednictwem książki "Historia samochodu".
![]() |
fot. wydawnictwo Historica
|
Kobiety, które chciałyby się dowiedzieć czegoś więcej i poczytać o genezie automobilizmu zapraszamy do lektury świeżo wydanej „Historii samochodu”. Dzięki niej dowiemy się czegoś o tym, skąd się wzięły pojazdy, które służą nam na codzień i przekonamy się, że tym, co kierowało ludźmi do ich udoskonalania były marzenia. Dokąd doprowadzą one motoryzację?
Autorką książki jest kobieta – Magdalena Binkowska. Oto krótki opis tego, co zawarła w swej książce.
„Kiedy w 1769 roku Nicolas Joseph Cugnot, kapitan francuskiej armii, kończył prace nad swoim „mechanicznym mułem”, jeżdżącym z zawrotną wówczas prędkością 4,5 km na godzinę, nie przypuszczał, że 228 lat później Andy Green przekroczy w samochodzie marki Thrust SCC barierę dźwięku. Od czasu pierwszych wehikułów, które budziły niechęć, a czasem nawet przerażenie, minęło wiele lat. Dziś inżynierowie budują coraz szybsze supersamochody, kierowcy biją rekordy prędkości, a na drogach z roku na rok zaczyna brakować miejsca. Wyścigi Formuły 1 i widowiskowe rajdy przyciągają przed telewizory miliony kibiców, którzy jak zaczarowani patrzą na mknące bolidy. Podobnie było w czasie pierwszych rajdów, choć ówcześni zwycięzcy na pewno przegraliby z dzisiejszymi biegaczami. I tylko jedno się nie zmienia: ciągłe dążenie do realizacji marzeń, by jechać jeszcze szybciej, stworzyć jeszcze lepszy model pojazdu, ustanowić kolejny rekord. Samochody ciągle pobudzają wyobraźnię i nic w tym dziwnego: przecież są wspaniałe!”
Książka do kupienia w dobrych księgarniach i na empik.com
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: