Klub Miłośników Starej Motoryzacji Fumka
Emilka Samborska należy do Klubu Miłośników Starej Motoryzacji Fumka i opowiedziała nam o pasji jego członków.
Co to jest Fumka, od kiedy istnieje i jak doszło do utworzenia grupy?
Od kiedy Ty należysz do Fumki?
Członkiem jestem od początku istnienia klubu za namową mojego chłopaka – czynnego klubowicza. Posiadam Rometa Komar Sport 2361 z 1974 roku, który jest w trakcie remontu. W obecnej chwili jeżdżę jako pasażer, ale po remoncie motocykla będę już samodzielna.
Ilu teraz jest czynnych członków i jakie mają motocykle?
Jest nas stosunkowo mało, bo 9 osób. W naszej kolekcji są motocykle takie jak: Junak M10, Jawa (kilka sztuk), WSK (kilka), Romet (komar, Ogar 205 i 200), Motorynki, Dniepr, K750, Pannonia. Motocykli jest dużo, trudno mi je nawet wymienić.
Motocykle staracie się utrzymać w oryginale, czy z racji słabej dostępności części trzeba sobie radzić inaczej?
Motocykle są tylko w oryginale. Nie chcemy dodawać do nich żadnych nowych części. Ktoś, kiedyś założył daną część, ponieważ się sprawdziła i była dobra, więc po co zmieniać coś, co pracuje bardzo dobrze? A części jest bardzo dużo, tylko trzeba wiedzieć gdzie ich szukać…
Sami finansujecie odnawianie swoich motocykli?
Każdy z klubowiczów odnawia swoje motocykle i auta na własną rękę, za własne pieniądze. Nie otrzymujemy od nikogo pomocy materialnej na remont zabytków.
Macie jakąś swoją bazę czy każdy majstruje na własną rękę?
Każdy pracuje przy projekcie we własnym garażu, ale jeśli potrzebuje się w czymś pomocy – to oczywiście zawsze możemy na siebie liczyć.
A sama masz smykałkę techniczną?
Ja w tej kwestii wolę polegać na męskiej ręce.
Kiedy się spotykacie i co razem robicie?
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Jesteś Emilko piękna.