Klasa E Coupé i Cabriolet w nowej odsłonie
Mercedes-Benz modernizuje nową Klasę E - nie tylko limuzynę i kombi, ale również wersję Coupé oraz Cabriolet. Lista nowości obejmuje jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT oraz systemy wspomagania, chroniące przed wypadkami z udziałem aut oraz pieszych.
Najbardziej zauważalnym elementem nowego oblicza Klasy E Coupé i Cabriolet jest przedni pas z zespolonymi lampami, wyposażonymi w światła mijania LED i po raz pierwszy dostępnymi z kompletnym oświetleniem LED-owym (opcja). Niezakłócone przez środkowy słupek boczne szyby mogą zostać w pełni opuszczone. Także czteroosobowy Cabriolet posiada w pełni opuszczane szyby.
Mercedes-Benz zmodyfikował również wnętrze nowej Klasy E Coupé i Cabriolet. Przez całą deskę rozdzielczą biegnie dwuczęściowe wykończenie, dostępne w wersji wzorowanej na drewnie lub aluminium. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie czy analogowy czasomierz.
Konsola środkowa została przeprojektowana i pozbawiona dźwigni zmiany biegów. Jest też nowa, wielofunkcyjna kierownica z selektorem DIRECT SELECT i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią).
![]() |
fot. Mercedes
|
Opcjonalny system AIRCAP, którego działanie dostosowane jest do prędkości, redukuje zawirowania powietrza we wnętrzu auta, a co za tym idzie – poziom hałasu. Samoczynnie uruchamia się przy prędkościach powyżej 40 km/h, a deflektor na ramie przedniej szyby automatycznie chowa się ponownie poniżej 15 km/h. Pozycja osłony przeciwwiatrowej pomiędzy tylnymi zagłówkami jest dostosowana do liczby pasażerów samochodu (pasażerowie tylnej kanapy są wykrywani automatycznie, gdy tylko zapną pasy bezpieczeństwa) i uzależniona od wysunięcia deflektora na ramie przedniej szyby.
Podobnie jak w limuzynie i kombi, nowe systemy wspomagania znalazły swoje miejsce w Klasie E Coupé oraz Cabriolet. Projektanci Mercedes-Benz określają je mianem „intelligent drive”.
Bazę stanowi układ czujników wraz z kamerą stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera), zamontowaną w okolicach lusterka wstecznego. Jej obiektywy generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. Inteligentne algorytmy przeprowadzają ocenę trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzenia identyfikacji napotykanych obiektów – zarówno pod kątem pojazdów poprzedzających, przecinających tor ruchu samochodu, jak i nadjeżdżających z przeciwka, a także przechodniów i różnego rodzaju znaków drogowych w szerokim polu widzenia.
![]() |
fot. Mercedes
|
Mercedes-Benz oferuje Klasę E Coupé i Cabriolet z szeroką gamą jednostek napędowych – benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop.
Paleta sześciu silników benzynowych obejmuje wersje o mocy od 135 kW (184 KM) do 300 kW (408 KM), a trzech turbodiesli – od 125 kW (170 KM) do 195 kW (265 KM).
Pod maską Klasy E debiutują benzynowe jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zastosowano w nich piezoelektryczne wtryskiwacze, wieloiskrowy zapłon, turbodoładowanie, pełną regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie.
Do grona nowości należy również 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 – po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem.
Mercedes-Benz zaoferuje dla Klasy E Coupé i Cabriolet dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M – jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na tryb w pełni automatyczny.
Standardowo, Coupé i Cabriolet wyposażone są w zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia. Na życzenie, w ramach pakietu Dynamic Handling, dostępne jest sportowe zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia i sztywniejszymi nastawami resorowania.
Podobnie jak limuzyna i kombi, Klasa E Coupé i Cabriolet standardowo otrzyma w przyszłości elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer ze zmiennym przełożeniem i siłą wspomagania dostosowaną do prędkości jazdy.
Standardowo oba modele dostępne są z systemem Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku oraz kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Alternatywnie, Mercedes-Benz oferuje system multimedialny COMAND Online z wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 17,8 cm, połączeniem internetowym, nawigacją z twardym dyskiem i funkcją powiadamiania służb ratowniczych oraz – na życzenie – 6-płytową zmieniarką DVD.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: