Kierujesz się zużyciem paliwa czy ceną auta przy zakupie?
W Polsce utarło się sądzić, że przeciętny kierowca kupując auto zwraca uwagę w pierwszej kolejności na jego cenę. Badanie przeprowadzone przez CNN w 70 krajach udowodniło, że owszem - tradycyjne samochody ciągle są kupowane najczęściej - ale 70% badanych jest skłonna wydać więcej na auto hybrydowe lub elektryczne.
Czym się kierujesz kupując samochód? Ceną czy poźniejszym zużyciem paliwa? |
Celem badania, które przeprowadzono na respondentach sponad 70 krajów poprzez strony CNN, było zidentyfikowanie kluczowych czynników wpływających na decyzję o zakupie auta.
Według najnowszego globalnego badania CNN International, które analizuje motywy leżące u podstaw zakupów w sektorze motoryzacyjnym, klienci kierują się długoterminowymi korzyściami płynącymi z zakupu danego modelu i podczas wybierania samochodu zwracają większą uwagę na jego niezawodność i ekonomiczność pod kątem spalania paliwa, niż na cenę. 70% badanych odpowiadała, że byłaby skłonna zapłacić więcej za samochód hybrydowy lub elektryczny, w zamian za oszczędności płynące z takiego zakupu. Ten trend odzwierciedla tendencje na rynku motoryzacyjnym, gdzie auta z napędem hybrydowym i elektrycznym coraz częściej znajdują się w centrum uwagi, tak jak miało to miejsce na 65. IAA International Motor Show we Frankfurcie.
Dla badanych kierowców, zużycie paliwa, emisja spalin oraz możliwość korzystania z paliw alternatywnych to trzy najważniejsze obszary, na których powinni skupić się producenci samochodów, co wskazuje, że rośnie zapotrzebowanie na samochody, które są ekonomiczne, niezawodne i ekologiczne.
Pozostałe wyniki badania:
- Niemal połowa respondentów wyraziła zamiar zakupu samochodu w ciągu najbliższych dwóch lat, 89% z nich to osoby decydujące o zakupie samochodu w swoim gospodarstwie domowym
- Przeciętnie, użytkownik posiada 1,9 samochodu
- Badani średnio wydali 33 978 dolarów na samochód, który kupili ostatnio
- Sedan to typ nadwozia, który najczęściej wybierają respondenci ze wszystkich regionów oprócz Europy, gdzie prym wiodą kompakty i hatchbacki
Badanie CNN „Consumer Connect: Automotive” zostało przeprowadzone przez Ipsos w lutym i marcu 2013 r. na próbie 2776 respondentów z 70 krajów, którzy odpowiadali w języku angielskim i hiszpańskim poprzez strony CNN.
Najnowsze
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Apple CarPlay to system, który zmienia sposób, w jaki korzystamy z naszych samochodów. Stworzony przez Apple, CarPlay integruje iPhone’a z systemem multimedialnym pojazdu, umożliwiając kierowcom dostęp do najważniejszych funkcji smartfona bez odrywania uwagi od drogi. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, rozbudowanej kompatybilności i zaawansowanym funkcjom, CarPlay ułatwia codzienne podróże, zwiększając komfort i bezpieczeństwo jazdy. -
Jakie są objawy zużycia oleju silnikowego i jak je rozpoznać?
-
Ford Capri Premium AWD – elektryzujący powrót legendy! Test, opinia, zasięg
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Zostaw komentarz: