
Kierowcy nie chcą gadżetów w samochodzie
Bardzo ciekawe wnioski płyną z nowego raportu J.D. Power. Wynika z niego, że właściciele nowych samochodów nie zwracają uwagi na nowoczesne rozwiązania przygotowywane przez wielkie koncerny, które wymagają zaawansowanej obsługi.
Badanie przeprowadzone przez J.D. Power dotyczyło ponad 4,2 tys. amerykańskich kierowców, którzy w ciągu ostatnich 90 dni zakupili lub wzięli w leasing nowy samochód. Zadano im kilka pytań na temat technologii, w które wyposażono ich samochód. Mieli zaznaczyć te, które się podobają lub nie, a także rozwiązania z których w ogóle nie korzystają.
W ostatnich latach dużym problemem jest kwestia używania telefonu komórkowego podczas jazdy. Dlatego producenci w celu poprawy bezpieczeństwa postawili na maksymalną integrację mobilnego urządzenia z rozwiązaniami na pokładzie samochodu. Do gry weszły także firmy Apple i Google, które stworzyły systemy, które mają wspomóc obsługę telefonu podczas jazdy oraz umożliwić korzystanie z różnych aplikacji, przy jak najmniejszym poziomie rozpraszania kierowcy. Okazało się jednak, że takie tematy średnio interesują kierowców. Wielu z nich w ogóle nie korzysta z takich udogodnień, ponieważ nie zwrócono im uwagi podczas prezentacji lub sprzedaży samochodu.
J.D. Power przygotowało listę 33 rozwiązań technologicznych, z których 16 nigdy nie zostało użytych przez 20 procent ankietowanych. Najrzadziej używanym rozwiązaniem była usługa telefonicznego concierge, której nie wykorzystywało 43 procent użytkowników. Kolejne 38 procent nigdy nie skorzystało z wbudowanego routera wifi na pokładzie samochodu. System automatycznego parkowania również nie został sprawdzony przez 35 procent ankietowanych. Rozwiązania takie jak HUD (33 procent nie skorzystało) czy wbudowane aplikacje (32 procent nigdy nie użyło tego rozwiązania) również cieszą się najlepszymi statystykami.
Co więcej, okazało się że największy odsetek użytkowników nie korzystających z elektronicznych wspomagaczy jest wśród ludzi młodych, którzy raczej są zafascynowani takimi rozwiązaniami.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: