
Kierowca tira bezczelnie wyprzedza na czołówkę. Najwyżej ktoś zginie
Wyprzedzanie się tirów na drogach wielopasmowych, można zrozumieć i usprawiedliwiać. Jednak takie zachowanie, jak na poniższym nagraniu, to czysty drogowy bandytyzm, za który powinno się zabierać prawo jazdy.
Widzieliście pewnie nie raz, jak długo trwa wyprzedzanie się tirów na autostradzie. Jaki dystans można przejechać, zanim jeden pojazd wyprzedzi drugi. Macie więc odpowiedź na pytanie, dlaczego kierowcy tirów i ogólnie pojazdów ciężarowych nie powinni nigdy wyprzedzać na drogach jednopasmowych. Trudno sobie wyobrazić dostatecznie długą i pustą prostą, która pozwoliłaby na bezpieczne wykonanie takiego manewru.
Kierowca tira wyprzedza na łuku i doprowadza do kolizji z osobówką
Mimo tego na polskich drogach można spotkać takich potencjalnych sprawców śmiertelnych wypadków, jak bohater tego nagrania. Widać go od samego początku – niebieski ciągnik siodłowy. Wyprzedza drugiego tira na ruchliwej drodze, chociaż wie, że nie może zrobić tego w sposób bezpieczny. Nie boi się, że kogoś zabije?
Kierowca tira jechał na czołówkę i się tym nie przejmował
Oczywiście, że nie. Do tego trzeba byłoby trochę wyobraźni. Trochę znajomości przepisów. Kultury drogowej choć odrobinę. Lecz on dobrze wie, że wszyscy zjadą mu z drogi na pobocze, bo nikt nie chce zginąć. A on, panisko, musi przecież wyprzedzić. Też uważacie, że za podobne manewry powinno się zabierać prawo jazdy?
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: