Kierowca tira bezczelnie wyprzedza na czołówkę. Najwyżej ktoś zginie
Wyprzedzanie się tirów na drogach wielopasmowych, można zrozumieć i usprawiedliwiać. Jednak takie zachowanie, jak na poniższym nagraniu, to czysty drogowy bandytyzm, za który powinno się zabierać prawo jazdy.
Widzieliście pewnie nie raz, jak długo trwa wyprzedzanie się tirów na autostradzie. Jaki dystans można przejechać, zanim jeden pojazd wyprzedzi drugi. Macie więc odpowiedź na pytanie, dlaczego kierowcy tirów i ogólnie pojazdów ciężarowych nie powinni nigdy wyprzedzać na drogach jednopasmowych. Trudno sobie wyobrazić dostatecznie długą i pustą prostą, która pozwoliłaby na bezpieczne wykonanie takiego manewru.
Kierowca tira wyprzedza na łuku i doprowadza do kolizji z osobówką
Mimo tego na polskich drogach można spotkać takich potencjalnych sprawców śmiertelnych wypadków, jak bohater tego nagrania. Widać go od samego początku – niebieski ciągnik siodłowy. Wyprzedza drugiego tira na ruchliwej drodze, chociaż wie, że nie może zrobić tego w sposób bezpieczny. Nie boi się, że kogoś zabije?
Kierowca tira jechał na czołówkę i się tym nie przejmował
Oczywiście, że nie. Do tego trzeba byłoby trochę wyobraźni. Trochę znajomości przepisów. Kultury drogowej choć odrobinę. Lecz on dobrze wie, że wszyscy zjadą mu z drogi na pobocze, bo nikt nie chce zginąć. A on, panisko, musi przecież wyprzedzić. Też uważacie, że za podobne manewry powinno się zabierać prawo jazdy?
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: