Kierowca pędził ponad 135 km/h w mieście, żeby sprawdzić jak szybko jechał radiowóz
Funkcjonariusze policji powinni dawać innym obywatelom przykład swoim zachowaniem. Ci uwiecznieni na nagraniu nie poczuwają się najwyraźniej do tej misji i nie widzą niczego złego w rażącym łamaniu przepisów. Nic złego nie widział w tym też autor nagrania.
Jak można wywnioskować z rozmowy na początku wideo, kierowca auta z kamerą zauważył szybko jadący radiowóz i chciał przekonać się, z jaką prędkością się porusza. Rozpoczął za nim pościg, który dał ciekawe rezultaty. Według słów autora nagrania, radiowóz jechał około 135 km/h, a podobno wtedy już zwolnił.
Policja zatrzymała sprawne auto. A powinna swoje!
Tak prędkość w terenie zabudowanym i przy ograniczeniu do 70 km/h to naprawdę poważne wykroczenie. Przy pierwszej okazji autor nagrania zrównał się z radiowozem, opuścił szybę i uprzejmie zagadał „Ile to się jeździ”. Funkcjonariusz lekceważąco zapytał czy kierowca ma radar, a na odpowiedź twierdzącą zapytał, czy z homologacją. Parafrazując wypowiedź policjanta „Obaj dobrze wiemy, że nie masz żadnego dowodu, który może uznać sąd, więc po co zawracasz mi głowę”. Mało elegancki pokaz poczucia bycia ponad prawem.
Policja się pomyliła, niewinna osoba straciła prawo jazdy
Nie jesteśmy też zachwyceni postawą autora nagrania. Dobrze wie, że nie może skłonić kierowcy radiowozu do przestrzegania przepisów, ani nie może w żaden sposób doprowadzić do ukarania go (chociaż w pewnym momencie jest święcie przekonany, że policjanci wystraszyli się go i dlatego zwolnili). Dla własnej przyjemności (i zdobycia potencjalnie viralowego nagrania) pędzi… ile właściwie? Radiowóz podobno jechał 135 km/h po tym, jak zwolnił. Czyli wcześniej jechał szybciej, a autor nagrania musiał go dogonić. Jechał więc 150 km/h? 160 km/h? Przy ograniczeniu do 70 km/h i opadach deszczu. Droga była pusta, ale gdyby trafił na trochę większą ilość wody na drodze i wpadł w aquaplaning, mogło dojść do tragedii. Bardzo obywatelska postawa.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Ty idioto znajdą cie zobaczysz