Kierowca osobówki wpakował się tuż przed trolejbus i spowodował kolizję. Celowo?
Jedną z kilku prostych zasad, których należy przestrzegać podczas zmieniania pasa ruchu, jest niewjeżdżanie tuż przed pojazd o DMC przekraczającej 3,5 t. Drugą prostą zasadą jest unikanie gwałtownego hamowania, kiedy taki pojazd jest tuż za nami. No chyba że ktoś doskonale o tym wie i właśnie dlatego nie przestrzega tych zasad.
Kierowca trolejbusu zamierzał skręcić w lewo, więc zajął lewy pas trzypasmowej ulicy. Po chwili wjechał przed niego kierowca Citroena C5, trzymający nogę na hamulcu. Trzy sekundy później doszło do kolizji.
Urażony kierowca Passata jedzie 4 km za drugim kierowcą, żeby zajechać mu drogę
W zdarzeniu na szczęście nikt nie ucierpiał, ale kierujący osobówką twierdził, że nie zrobił niczego złego. Hamował podczas zbliżania się do czerwonego światła, a to kierowca trolejbusu w niego wjechał. Na miejsce została więc wezwana policja i zgadnijcie, jak funkcjonariusze ocenili całe zajście.
Agresywny kierowca atakuje drugiego kierującego za przepisową jazdę?
Po obejrzeniu nagrania z kamery, nie mogli mieć żadnych wątpliwości. To kierowca Citroena wjechał tuż przed trolejbus i hamował, chociaż do pojazdu stojącego na czerwonym świetle miał jeszcze sporą odległość. Wyglądało to wręcz jakby kierujący osobówką celowo doprowadził do takiej sytuacji. Znamy wiele przypadków, w których kierowcy dużych pojazdów zmieniając pas, ranią tym manewrem dumę kierujących autami osobowymi. Czasami w ramach rewanżu zajeżdżają oni drogę ciężarówkom (o wiele rzadziej autobusom), chcąc wystraszyć ich kierowców. Czują się przy tym bezkarni, święcie przekonani, że zawsze winny jest ten, który uderza w tył innego pojazdu. Otóż nie.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: