Kierowca blokował korytarz życia. Dostał „tylko” 2,5 tys. zł mandatu
Tworzenie korytarza życia obowiązuje w przepisach ruchu drogowego od grudnia 2019 roku. Pomimo tego, że w przepisach jest dokładnie opisane jak mają zachować się kierowcy podczas ustępowaniu miejsca pojazdowi uprzywilejowanemu, to nadal nie wszyscy wiedzą jak powinni się zachować.
W poniedziałek, 7 marca 2022 roku, na autostradzie A4 doszło do kolizji dwóch ciężarówek jadących z Wrocławia w kierunku Zgorzelca. Zdarzenie spowodowało spory zator. Większość kierowców stojących w korku utworzyła wzorowy korytarz życia. Ale nie wszyscy…
Pewien kierowca ciężarówki blokował przejazd pojazdom uprzywilejowanym i dość boleśnie przekonał się, jakie są konsekwencje nie umożliwienia przejazdu służbom ratunkowym. Funkcjonariusze nie wnikali, czy kierowca działał celowo czy był nieświadomy konsekwencji swojego postępowania i ukarali 38-latka mandatem w wysokości 2,5 tysiąca złotych.
Dużo? Nie, jeśli mamy świadomość, że takie zachowanie może przyczynić się do czyjejś śmierci lub poważnego uszczerbku na zdrowiu. Gdy chodzi o ratowanie życia, liczy się każda sekunda.
Korytarz życia – jak zachować się prawidłowo?
Korytarz życia to ustąpienie miejsca pojazdom uprzywilejowanym jadącym „na sygnale”, kiedy na drogach wielopasmowych jest zator. Zasada ustępowania miejsca jest prosta – pojazdy znajdujące się na skrajnym lewym pasie zbliżają się do lewej krawędzi, a pojazdy znajdujące się na pozostałych pasach zbliżają się do prawej krawędzi jezdni. Powtarzając się i ujmując to jeszcze prościej – skrajny lewy pas skręca w lewo, a reszta w prawo. Nie jest to trudne do zapamiętania, ale i tak zdarzają się sytuacje, w których występuje chaos, przez co przejazd pojazdów uprzywilejowanych jest utrudniony. Niestety wydłuża to ich czas przybycia do poszkodowanego, a zazwyczaj liczy się każda sekunda.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: