
Kierowca blokował korytarz życia. Dostał „tylko” 2,5 tys. zł mandatu
Tworzenie korytarza życia obowiązuje w przepisach ruchu drogowego od grudnia 2019 roku. Pomimo tego, że w przepisach jest dokładnie opisane jak mają zachować się kierowcy podczas ustępowaniu miejsca pojazdowi uprzywilejowanemu, to nadal nie wszyscy wiedzą jak powinni się zachować.
W poniedziałek, 7 marca 2022 roku, na autostradzie A4 doszło do kolizji dwóch ciężarówek jadących z Wrocławia w kierunku Zgorzelca. Zdarzenie spowodowało spory zator. Większość kierowców stojących w korku utworzyła wzorowy korytarz życia. Ale nie wszyscy…
Pewien kierowca ciężarówki blokował przejazd pojazdom uprzywilejowanym i dość boleśnie przekonał się, jakie są konsekwencje nie umożliwienia przejazdu służbom ratunkowym. Funkcjonariusze nie wnikali, czy kierowca działał celowo czy był nieświadomy konsekwencji swojego postępowania i ukarali 38-latka mandatem w wysokości 2,5 tysiąca złotych.
Dużo? Nie, jeśli mamy świadomość, że takie zachowanie może przyczynić się do czyjejś śmierci lub poważnego uszczerbku na zdrowiu. Gdy chodzi o ratowanie życia, liczy się każda sekunda.
Korytarz życia – jak zachować się prawidłowo?
Korytarz życia to ustąpienie miejsca pojazdom uprzywilejowanym jadącym „na sygnale”, kiedy na drogach wielopasmowych jest zator. Zasada ustępowania miejsca jest prosta – pojazdy znajdujące się na skrajnym lewym pasie zbliżają się do lewej krawędzi, a pojazdy znajdujące się na pozostałych pasach zbliżają się do prawej krawędzi jezdni. Powtarzając się i ujmując to jeszcze prościej – skrajny lewy pas skręca w lewo, a reszta w prawo. Nie jest to trudne do zapamiętania, ale i tak zdarzają się sytuacje, w których występuje chaos, przez co przejazd pojazdów uprzywilejowanych jest utrudniony. Niestety wydłuża to ich czas przybycia do poszkodowanego, a zazwyczaj liczy się każda sekunda.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: