Kierowca Audi zobaczył zaskakujący komunikat. To przejaw nowoczesności czy skąpstwa?
Po czym poznać słabo wyposażony egzemplarz samochodu? Wystarczy przyjrzeć się, ile ma na desce rozdzielczej zaślepek, świadczących o braku niektórych dodatków. Audi postanowiło w inny sposób informować swoich klientów o tym, że "przyoszędzili".
Czasami, patrząc na specyfikację samochodów, chciałoby się powiedzieć „skąpy jak niemiecki producent premium”. Jesteśmy oczywiście świadomi, że różnice między markami premium i „nie-premium” nie ograniczają się tylko do listy wyposażenia standardowego. Bywa jednak, że firmy zaskakują swoją… pomysłowością w układaniu list wyposażenia tak, żeby jak najwięcej elementów mogło trafić do rubryki „płatne dodatki”.
Przekonał się o tym pewien właściciel Audi Q4 e-tron, który prawdopodobnie kupując swoje auto, nie zwrócił uwagi na sekcję „klimatyzacja”. Klimatyzacja oczywiście jest seryjna i to automatyczna – element dość oczywisty. Ale po odbiorze auta właściciel odkrył, że na panelu świeci się tylko informacja o temperaturze po stronie kierowcy. Czy gdy strona kierowcy i pasażera są zsynchronizowane, temperatura przy tej drugiej się nie wyświetla? A może tak jak niektóre inne elektryki, Q4 wykrywa, że nie ma pasażera, więc dla oszczędności energii, ogranicza działanie klimatyzacji tylko do strony kierującego?
Nic z tych rzeczy. Właściciel Audi wcisnął przycisk SYNC na panelu, który służy do synchronizacji temperatur, zapewne chcąc ją wyłączyć i wywołać regulację dla pasażera, a w odpowiedzi na ekranie pojawił mu się komunikat „funkcja nie została zakupiona”. O co chodzi? Q4 e-tron standardowo występuje z klimatyzacją automatyczną, ale tylko jednostrefową! W takich egzemplarzach część wyświetlacza pozostaje wygaszona, a przycisk odpowiedzialny za regulację temperatury pasażera, jest nieaktywny. Jednak przełącznik SYNC pozostał na swoim miejscu. Dlaczego? Audi nie mogło zastosować zaślepki, tak jak ma to miejsce w przypadku braku ogrzewania foteli? Zamiast tego wolało wyświetlić komunikat. Tak jest bez wątpienia taniej, ale to chyba lekka przesada.
Gwoli ścisłości warto dodać, że niemiecki producent udostępnia od niedawna możliwość dokupienia dodatków, już po odebraniu samochodu z salonu. Dotyczy to jedynie elementów, które wymagają samej zmiany oprogramowania. Czy podobnie jest z dwustrefową klimatyzacją? Wszystkie przełączniki są, wystarczy tylko nadać im odpowiednie funkcje. To byłoby logiczne, ale raczej nie jest prawdziwie. Na liście dodatków Q4 e-tron nie ma klimatyzacji dwustrefowej, a jedynie trójstrefowa (2940 zł). Uruchomienie jej wymagałoby nie tylko kolejnych czujników, ale także panelu sterowania z tyłu, którego nie ma w każdym egzemplarzu. Najwyraźniej więc komunikat o niewykupionym wyposażeniu, pojawia się uniwersalnie, przy próbie uruchomienia każdej niedostępnej funkcji.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: