
Kiedy kierowca zauważy pieszego bez odblasków? Za późno
Dużo się mówi o bezpieczeństwie pieszych, pojawiają się pomysły nadania im bezwzględnego pierwszeństwa, wymaga się od kierowców większej ostrożności, ale tak naprawdę to pieszy najbardziej może zadbać o własne bezpieczeństwo.
Mówiliśmy o tym wielokrotnie i podkreślimy jeszcze raz – żaden kierowca nie chce potrącić pieszego. Większość z nich nie łamie przepisów i uważnie obserwuje drogę przed sobą, szczególnie w nocy. Ale są tylko ludźmi i nie widzą w ciemności.
Jak podają autorzy poniższego spotu, kierowca zauważy pieszego na nieoświetlonej drodze z 30 metrów. Samochód jadący 50 km/h pokonuje 14 metrów co sekundę. Dwie sekundy wystarczą, żeby kierowca zareagował i układ hamulcowy zaczął działać. Ale zabraknie czasu na to, żeby auto zwolniło, a co dopiero się zatrzymało. Jedyna szansa to ominięcie pieszego.
Kiedy sytuacja ma miejsce w terenie niezabudowanym i auto jedzie 90 km/h, co sekundę pokonuje 25 metrów. A to już za mało czasu na reakcję. Dlatego w Kodeksie drogowym znalazł się zapis o obowiązku noszenia przez pieszych po zmroku w terenie niezabudowanym elementów odblaskowych. Pamiętajcie o tym, bo tu chodzi o wasze zdrowie i życie! A jeśli nie macie odblasków, a musicie iść gdzieś po zmroku, pamiętajcie, że w kieszeni macie telefon. Włączona latarka skierowana w stronę nadjeżdżających samochodów sprawi, że będziecie widoczni z daleka.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: