
Kia XCeed – nowy miejski crossover już po wakacjach w sprzedaży. Zobaczcie zdjęcia!
Kia oficjalnie odkryła karty.Nowy model Xceed, który ma być czymś pomiędzy klasycznym kompaktowym hatchbackiem a SUV-em trafi już po wakacjach do sprzedaży. Sprawdzamy, co proponuje nam ta mieszanka kompaktu i SUV-a! Czy będzie hitem w całej Europie?
Kia XCeed będzie produkowana w zakładzie w Żylinie na Słowacji, gdzie już powstają pięciodrzwiowy Ceed hatchback, Ceed kombi oraz shooting brake – ProCeed. Sprzedaż XCeeda w Europie rozpocznie się w trzecim kwartale 2019 roku. Samochód został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie w Niemczech, pod kierownictwem Gregory’ego Guillaume’a – wiceprezesa ds. designu w Kia Motors Europe.
Z profilu uwagę przykuwa długa maska, której linia płynnie przechodzi w linię wyznaczoną przez przednie słupki, co nadaje XCeedowi sportową sylwetkę z przysadzistym tyłem. O ile rozstaw osi – wynoszący 2.650 mm – jest taki sam, jak w przypadku innych modeli z rodziny Ceeda, o tyle przedni i tylny zwis w Kia XCeed zostały nieznacznie przedłużone w porównaniu do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka – o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840 mm).
Mocno pochylona pokrywa bagażnika, sprawia, że XCeed widziany od tyłu przypomina sportowe fastbacki. Krawędź bagażnika znajduje się przy tym o 60 mm wyższej niż w hatchbacku. Kia XCeed będzie dostępna, do wyboru, z 16- lub 18-calowymi obręczami kół z lekkich stopów, z oponami w rozmiarze – odpowiednio – 205/60 R16 lub 235/45 R18 zapewniającymi bardzo dobrą przyczepność.
Podwyższone nadwozie XCeeda sprawia, że CUV prezentuje się równie okazale, jak pozostałe SUV-y marki. Prześwit CUV-a wynosi 174 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm w wypadku kół 18-calowych, a to już o 42 mm więcej niż w pięciodrzwiowym Ceedzie. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu wygląd typowy dla SUV-ów. Podobnie jak metalizowana atrapa osłony podwozia w tylnym zderzaku. Kia XCeed będzie oferowana w 12 kolorach nadwozia do wyboru. Wśród nich znajduje się nowy, żywy kolor Quantum Yellow, który w rodzinie Ceeda jest zarezerwowany dla CUV-a.
Do wyboru gama silników turbodoładowanych, hybryda typu plug-in pojawi się później. Kia XCeed jest również oferowana z 1.6-litrowym silnikiem Smartstream o mocy 136 KM– najoszczędniejszym i najczystszym silnikiem wysokoprężnym kiedykolwiek produkowanym przez markę Kia. Z wyjątkiem 1,0-litrowego silnika T-GDI, wszystkie pozostałe mogą współpracować, do wyboru, z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-biegową, automatyczną z dwoma sprzęgłami. Silnik o pojemności 1,0 l współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. System Start & Stop należy do wyposażenia seryjnego wszystkich wersji silnikowych.
Miejski CUV marki Kia – za sprawą innego tuningu zawieszenia i zastosowania nowych podzespołów, których nie ma w pozostałych modelach z rodziny Ceeda – charakteryzuje się nieco innymi właściwościami jezdnymi i równie wysoką precyzją prowadzenia jak bliźniacze modele. Pomimo podwyższonego nadwozia, XCeeda prowadzi się w sposób bardziej dynamiczny niż typowe rodzinne SUV-y. Oprócz zestrojenia zawieszenia sprzyjają temu bardziej kompaktowe rozmiary auta, niżej położony środek ciężkości i mniejsza masa własna.
XCeed jest jednym z pierwszych samochodów marki Kia dostępnych w Europie, który oferować będzie innowacyjny system UVO Connect. Wygodny dostęp do jego licznych funkcji zapewnia opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala umieszczony wysoko na środku deski rozdzielczej oraz smartfon.Do XCeeda, podobnie jak do innych modeli z rodziny Ceeda, Kia oferuje także system audio JBL Premium z technologią Clari-Fi, dwustrefową klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka boczne, podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę oraz podgrzewane i wentylowane przednie fotele.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
To będzie przełom SUV– mięty Cee’d to może być tylko sukces
Anonymous - 5 marca 2021
To będzie przełom SUV– mięty Cee’d to może być tylko sukces