
Kia XCeed i Kia Ceed kombi debiutują jako hybrydy plug-in
Kia XCeed i Kia Ceed kombi w wersji hybrydowej typu plug-in będą produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji i będą pierwszymi autami tego typu produkowanymi przez Kia Motors w Europie.
Hybrydowy układ napędowy składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 44,5 kW oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra z rodziny „Kappa”, wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.
Układ napędowy współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią o dwóch sprzęgłach, która umożliwia kierowcom ręczną zmianę biegów, co zapewnia przyjemniejszą jazdę niż wieloma innymi autami hybrydowymi wyposażonymi w bezstopniową skrzynię biegów. Przekładnie bezstopniowe przekazują część momentu obrotowego silnika spalinowego do silnika elektrycznego, co powoduje stratę mocy w wyniku konwersji energii. Skrzynia biegów firmy Kia różni się tym, że pozwala na jednoczesne przenoszenie przez przekładnię pełnej mocy spalinowej jednostki napędowej i silnika elektrycznego, co minimalizuje stratę energii.
Nowe wersje napędowe XCeeda i Ceeda kombi są wyposażone w nowy system Virtual Engine Sound System, który podczas jazdy w trybie elektrycznym przy niskich prędkościach lub podczas cofania generuje dźwięk o natężeniu do 59 dBA, aby ostrzec pieszych o obecności auta w ich pobliżu.
Z zewnątrz nowe wersje XCeeda i Ceeda kombi łatwo rozpoznać po zabudowanej osłonie chłodnicy, co poprawia ich wydajność aerodynamiczną oraz po emblematach „eco plug-in”. Gniazdo ładowania znajduje się na lewym przednim błotniku. Standardowo każdy z modeli jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół ze stopu aluminium o nowym wzorze, dostosowanym do wyglądu XCeeda i Ceeda kombi. Jako opcja do Ceeda kombi są dostępne 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, a do XCeeda – 18-calowe.
Kia XCeed i Kia Ceed kombi seryjnie są wyposażone w system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym. Za dopłatą jest oferowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala z funkcją Kia UVO Connect. Umożliwia ona zlokalizowanie punktów ładowania w pobliżu auta lub wzdłuż trasy wprowadzonej w nawigacji. Na ekranach mogą być wyświetlane informacje dotyczące układu napędowego – pozostały poziom naładowania akumulatora, zużycia energii itp.
W hybrydowych Kia XCeed i Kia Ceed kombi klimatyzacja może pracować w trybie „tylko dla kierowcy”, aby zminimalizować zużycie energii elektrycznej. Wówczas dopływ powietrza do pozostałych otworów w kabinie zostaje odcięty. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów wentylacji, system marki Kia nie zamyka jedynie przepływu powietrza do tych otworów, ale wyłącza zbędne wentylatory, co znacząco zmniejsza zużycie energii.
Akumulator o pojemności 8,9 kWh znajduje się pod tylną kanapą, obok 37-litrowego zbiornika paliwa. W odróżnieniu od innych samochodów hybrydowych typu plug-in, w których akumulator często ogranicza przestrzeń bagażową. Jako hybryda typu plug-in, Ceed kombi oferuje bagażnik o pojemności 437 litrów, który łatwo powiększyć do aż 1506 litrów. Oparcia tylnej kanapy są dzielone w proporcji 40:20:40. Pojemność bagażnika w Kia XCeed Plug-in Hybrid wynosi 291 litrów i można ją powiększyć do 1243 litrów. Pod podłogą bagażnika wygospodarowano miejsce na przechowywania kabla do ładowania.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: