
Kia Niro EV jeszcze w tym roku w Polsce
W sprzedaży w Polsce pojawi się wkrótce elektryczny crossover Kia, którego zasięg wynosi do 450 km. Spodziewany jest w ofercie w czwartym kwartale 2018 roku.
Niro EV jest drugim po Soulu EV elektrycznym samochodem marki Kia, który będzie sprzedawany na całym świecie. Europejski debiut nowego modelu będzie miał miejsce podczas październikowego Salonu Samochodowego w Paryżu. Do końca 2018 roku elektryczna odmiana Niro pojawi się w sprzedaży na europejskich rynkach. W Polsce – w 4. kwartale.
Elektryczny Niro EV dołącza do już oferowanych odmian tego modelu – hybrydowej i hybrydy typu plug-in.
Duży zasięg na jednym ładowaniu Niro EV zawdzięcza polimerowemu akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 64 kWh. Po podłączeniu auta do szybkiej ładowarki o mocy 100 kW potrzeba zaledwie 54 minut, aby akumulator Niro EV naładować do 80%. Nabywcy elektrycznego Niro będą mogli wybrać wersję z akumulatorem o mniejszej pojemności (39,2 kWh), który zapewnia zasięg do 300 kilometrów* na jednym ładowaniu.
Niro EV ma napęd na przednie koła za pośrednictwem silnika elektrycznego o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm od chwili ruszenia. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 7,8 s. Ponieważ akumulator jest umieszczony nisko i znajduje się pod podłogą bagażnika, środek ciężkości Niro EV wypada w podobnym miejscu, jak w samochodach typu sedan lub hatchback, co ma zapewniać crossoverowi bardzo dobrą stabilność na zakrętach i gwarantować dobre właściwości jezdne.
Kia Niro po raz pierwszy została wprowadzona na rynek w 2016 roku. Jej nowa platforma została zaprojektowana z myślą o zastosowaniu różnych zaawansowanych układów napędowych. Nadwozie Niro EV ma szerokość 1805 mm i wysokość 1560 mm, co zapewnia dużą przestronność kabiny. Rozstaw osi wynoszący 2700 mm gwarantuje dużo miejsca na nogi wszystkim pasażerom. Długość nadwozia wynosi 4375 mm. Bagażnik Niro EV ma pojemność 451 litrów (wg VDA), czyli jest większy niż w wielu innych samochodach elektrycznych czy hybrydach typu plug-in.
* Zasięg został obliczony przy użyciu normy WLTP.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: