Kia EV6 zaprezentowana! Nowy napęd, nowe logo i ładowanie w 18 minut. Czym zaskakuje nowy elektryk?
Kia EV6 to nowy samochód elektryczny koreańskiej marki. Zaskakuje niekonwencjonalnym wyglądem i oferuje ponad 510 kilometrów zasięgu. Akumulator będzie można naładować od 10% do 80% w 18 minut. A jaka jest cena nowego elektryka?
Kia EV6 to pierwszy z serii samochodów elektrycznych nowej generacji (typu BEV), które koreańska marka wprowadzi na rynek w najbliższym czasie. Od teraz Kia koncentruje się na elektromobilności.
EV6 został zaprojektowany zgodnie z nową filozofią designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, czerpiącą inspirację z kontrastów, które występują w naturze i w ludziach. W centrum tej filozofii znajduje się nowa stylistyka, która obfituje w kontrastowe połączenie ostrych elementów i mocno wyrzeźbionych kształtów.
Z profilu EV6 przypomina crossovera – jego sylwetka jest jednocześnie nowoczesna, elegancka i aerodynamiczna. Kontrastuje ona z ostrymi liniami i zaawansowanymi technologicznie detalami. Zachodząca na dach przednia szyba dodaje dynamiki, podobnie jak wyraźnie zaznaczone tylne nadkola. Główna linia nadwozia przebiega wzdłuż dolnej linii okien i wygina się w górę w kierunku nadkoli tylnych kół, optycznie wydłużając profil auta.
Przeczytaj też: Kia zaprezentowała pierwsze zdjęcia „EV6” – nowego auta elektrycznego typu BEV
Charakterystyczne światła do jazdy dziennej prezentują się elegancko i nowocześnie. Stanowią one integralną część „cyfrowej twarzy tygrysa” zaprojektowanej dla przyszłych samochodów elektrycznych, która jest rozwinięciem osłony chłodnicy w stylu „Tiger Nose”. OSzeroki i wąski wlot powietrza poniżej świateł optycznie poszerza przód samochodu i podkreśla jego nowoczesny wygląd. W celu optymalizacji przepływu powietrza pod autem zastosowano płaską podłogę, która zapewnia optymalną aerodynamikę.
Pochylony słupek C, dzięki czarnej błyszczącej nakładce, wizualnie poszerza powierzchnię szyb. Jego kształt został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Spojler na dachu odpowiada za kierowanie powietrze w dół, w kierunku spojlera, który znajduje się nad tylnymi światłami.
We wnętrzu EV6, które prezentuje się wyjątkowo przestronnie, projektanci postawili na cyfryzację. Uwagę zwraca potężny, bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlane są wskaźniki oraz informacje systemu multimedialnego. Dzięki minimalnej liczbie tradycyjnych przycisków i pokręteł kabina jest bardzo uporządkowana. Pod ekranem umieszczono panel sterowania klimatyzacją przy pomocy dotykowych pól.
Oczywiście nie zapomniano o trosce o środowisko. Ilość materiałów z recyklingu użytych we wnętrzu EV6 odpowiada 100 plastikowym butelkom po wodzie.
Karim Habib, wiceprezes i szef Kia Global Design Center, powiedział:
Samochód został zaprojektowany tak, aby zachęcać do podróżowania. EV6 obsługuje się łatwo i intuicyjnie. Naszym celem było stworzenie obsługi, dzięki której samochody elektryczne nowej generacji marki Kia będą natychmiast rozpoznawalne. Nasze nowe auta elektryczne będą wyraziste, oryginalne i pomysłowe.
Przeczytaj też: Nowa Kia Sorento w wersji Plug-in Hybrid zaprezentowana! Wiemy, kiedy ruszy sprzedaż!
EV6 oferuje wiele konfiguracji układu napędowego z dwoma pojemnościami akumulatora do wyboru – o dużym (pojemność 77,4 kWh) i standardowym zasięgu (58,0 kWh). Kia EV6 w wersji GT-Line jest dostępna zarówno z akumulatorem o dużej pojemności, jak i ze standardowym. Odmiana GT dostępna jest jedynie w połączeniu z akumulatorem 77,4 kWh. EV6 to pierwszy samochód elektryczny marki Kia, który jest dostępny z napędem na dwa koła (RWD) lub na cztery koła (AWD).
EV6 wyposażone w napęd na dwa koła i akumulator o pojemności 77,4 kWh może przejechać nawet ponad 510 kilometrów na jednym ładowaniu (w cyklu mieszanym WLTP). Odmiana EV6 z napędem na cztery koła dysponuje łącznym maksymalnym momentem obrotowym o wartości 605 Nm i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy. W modelach AWD akumulator o pojemności 77,4 kWh zasila silniki elektryczne o łącznej mocy 325 KM, które napędzają przednie i tylne koła. W wersji z napędem na dwa koła silnik elektryczny o mocy 228 KM napędza koła tylnej osi.
Kia EV6 wyposażona w akumulator o pojemności 58,0 kWh przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy, a łączny maksymalny moment obrotowy EV6 AWD wynosi również 605 Nm. Akumulator 58,0 kWh zasila silniki o łącznej mocy 235 KM, które napędzają koła przedniej i tylnej osi. Wersja z napędem na dwa koła jest wyposażona w silnik o mocy 170 KM, napędzający tylne koła.
Kia EV6 GT, z mocniejszym akumulatorem, napędzana jest dwoma silnikami, które generują 584 KM mocy. Łączny maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm, co sprawia, że przyspieszenie EV6 GT w wersji AWD od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna dochodzi do 260 km/h (należy jednak zaznaczyć, że to wstępne założenia producenta, które wymagają homologacji).
Kia EV6 oferuje możliwości ładowania akumulatora prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów.
Możliwość ładowania prądem o napięciu 800 V oznacza znaczące skrócenie czasu ładowania. Akumulator będzie można naładować od 10% do 80% w 18 minut. A już po niecałych 5 minutach ładowania zasięg samochodu ma wzrosnąć o ponad 100 kilometrów.
Samochód zostanie też wyposażony w technologię Vehicle to Load (V2L), która działa jako źródło zasilania (110/220 V). Zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem (ICCU) umożliwia zasilanie odbiorników zewnętrznych prądem zgromadzonym w akumulatorze. Funkcja V2L umożliwia jednoczesne zasilanie prądem o mocy do 3,6 kW, na przykład, 55-calowego telewizora i klimatyzatora przez ponad 24 godziny. W razie potrzeby z akumulatora EV6 można naładować również akumulator innego samochodu elektrycznego (Vehicle-2-Vehicle V2V).
Kia EV6 będzie produkowana w Korei Południowej. Na wybranych rynkach, w tym w Polsce, samochód zadebiutuje w drugiej połowie 2021 roku.
Ceny nowego EV6 zostaną podane za kilka tygodni. Już jednak pojawiły się plotki, że w Polsce cena elektryka będzie zbliżona do ceny nowego Sorento. Ceny nowej Kii Sorento 2021,w wersji podstawowej, zaczynają się od 157 900 złotych za 230-konną hybrydę z napędem na przednie koła.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: