Kia Ceed z nową gamą silników. Także z miękką hybrydą pod maską
Kia Motors zaprezentowała nową gamę silników benzynowych i układów napędowych z miękką hybrydą oferowanych do modeli z rodziny Ceed. Sprawdzamy, ile kosztują!
Kia zaprojektowała nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi Smartstream (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny). Nowa jednostka napędowa jest dostępna we wszystkich czterech modelach Ceeda zarówno w wersji klasycznej oraz jako miękka hybryda z rodziny EcoDynamics+, w tym również w modelach GT-Line.
Nowa jednostka napędowa 1.5 T-GDi jest dostępna we wszystkich modelach rodziny Ceed i może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (6MT) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (7DCT). 1,5-litrowy silnik T-GDi, który generuje 160 KM przy 5500 obr./min., jest o 14 procent mocniejszy niż 1,4-litrowy T-GDi (140 KM). Maksymalny moment obrotowy również jest wyższy – o 4,5 procent – i wynosi 253 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.
Kia Ceed, wyposażona w nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s (6MT) lub 8,6 s (7DCT). W przypadku Kia Ceed kombi i Kia ProCeed sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h trwa 8,6 s (6MT) lub 8,8 s (7DCT).
1,5-litrowy silnik T-GDi został zaprojektowany do współpracy z systemem miękkiej hybrydy – EcoDynamics+. Moment obrotowy silnika spalinowego jest większy, gdy do akcji wkracza silnik elektryczny zasilany z 48- woltowego akumulatora litowo-jonowego o kompaktowych rozmiarach. Za sprawą generatora rozruchowego (MHSG) wydłuża się też czas, kiedy silnik spalinowy jest wyłączony.
Oprócz nowych silników i układów napędowych, Ceed jest nadal oferowany z innymi jednostkami napędowymi do wyboru. Samochód jest również dostępny z silnikiem 1.0 T-GDi o mocy 100 KM i 120 KM. Ponadto, w ofercie jest również turbodiesel 1.6 CRDi o mocy 136 KM w wersji z miękką hybrydą z rodziny EcoDynamics+.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: