
Kia Ceed z nową gamą silników. Także z miękką hybrydą pod maską
Kia Motors zaprezentowała nową gamę silników benzynowych i układów napędowych z miękką hybrydą oferowanych do modeli z rodziny Ceed. Sprawdzamy, ile kosztują!
Kia zaprojektowała nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi Smartstream (turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny). Nowa jednostka napędowa jest dostępna we wszystkich czterech modelach Ceeda zarówno w wersji klasycznej oraz jako miękka hybryda z rodziny EcoDynamics+, w tym również w modelach GT-Line.
Nowa jednostka napędowa 1.5 T-GDi jest dostępna we wszystkich modelach rodziny Ceed i może współpracować z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (6MT) lub z siedmiobiegową dwusprzęgłową (7DCT). 1,5-litrowy silnik T-GDi, który generuje 160 KM przy 5500 obr./min., jest o 14 procent mocniejszy niż 1,4-litrowy T-GDi (140 KM). Maksymalny moment obrotowy również jest wyższy – o 4,5 procent – i wynosi 253 Nm w przedziale od 1500 do 3500 obr./min.
Kia Ceed, wyposażona w nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s (6MT) lub 8,6 s (7DCT). W przypadku Kia Ceed kombi i Kia ProCeed sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h trwa 8,6 s (6MT) lub 8,8 s (7DCT).
1,5-litrowy silnik T-GDi został zaprojektowany do współpracy z systemem miękkiej hybrydy – EcoDynamics+. Moment obrotowy silnika spalinowego jest większy, gdy do akcji wkracza silnik elektryczny zasilany z 48- woltowego akumulatora litowo-jonowego o kompaktowych rozmiarach. Za sprawą generatora rozruchowego (MHSG) wydłuża się też czas, kiedy silnik spalinowy jest wyłączony.
Oprócz nowych silników i układów napędowych, Ceed jest nadal oferowany z innymi jednostkami napędowymi do wyboru. Samochód jest również dostępny z silnikiem 1.0 T-GDi o mocy 100 KM i 120 KM. Ponadto, w ofercie jest również turbodiesel 1.6 CRDi o mocy 136 KM w wersji z miękką hybrydą z rodziny EcoDynamics+.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: