
Kia będzie produkować akumulatory do aut elektrycznych
Akumulatory do aut elektrycznych stają się strategicznym zasobem, kolejna marka chce mieć ich produkcję u siebie.
Spis treści
- Kia i akumulatory – 5 miliardów inwestycji
- Kia i akumulatory – gdzie produkcja?
- Kia i akumulatory – jaka wydajność?
Koreańska marka to kolejny duży gracz w branży motoryzacyjnej, który zdecydował, że chce samodzielnie produkować szczególnie istotny komponent samochodów elektrycznych: akumulatory.
Kia i akumulatory – 5 miliardów inwestycji
W tym celu Hyundai Motor Group oraz firma SK On powołali spółkę joint venture, której zadaniem będzie produkcja akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych. Całkowita kwota inwestycji wyniesie 5 miliardów dolarów, obie firmy założycielskie nowej spółki obejmą w niej po 50 proc. udziałów.

Kia i akumulatory – gdzie produkcja?
Koreańczycy zdecydowali się na zlokalizowanie nowego zakładu produkcyjnego ogniw akumulatorowych w Stanach Zjednoczonych. Fabryka ma powstać w hrabstwie Bartow w stanie Georgia, produkcja ma się rozpocząć w drugiej połowie 2025 roku. Nieprzypadkowo nowy zakład zlokalizowano w pobliżu istniejących już zakładów produkcyjnych Grupy w USA, w tym Hyundai Motor Manufacturing Alabama, Kia Georgia i Hyundai Motor Group Metaplant America.
Kia i akumulatory – jaka wydajność?
Nowy zakład, zgodnie z założeniami ma produkować rocznie ogniwa akumulatorów o łącznej pojemności 35 GWh energii. Taka pojemność powinna wystarczyć na zapewnienie magazynów energii dla 300 tysięcy samochodów elektrycznych. Decyzja o samodzielnej produkcji akumulatorów zmniejszy koszty ich pozyskania od zewnętrznych dostawców i skróci łańcuchy dostaw, co wpłynie na koszty. Również lokalizacja fabryki w pobliżu innych zakładów produkcyjnych, wpłynie na obniżenie kosztów transportu gotowych akumulatorów. Czy to oznacza, że elektryczne KIA EV6 (notabene przy tworzeniu i produkcji tego modelu również współpracowała firma SK On) będą tańsze? Tego nie wiemy, wiemy natomiast, że skrócenie łańcucha dostaw i przeniesienie produkcji akumulatorów na własne podwórko pozwoli Koreańczykom na zwiększenie jednostkowych zysków z aut elektrycznych dzięki obniżeniu kosztów najdroższego ich elementu: akumulatorów. Trafią one oczywiście nie tylko do modeli Kia, ale do wszystkich elektrycznych modeli grupy: także marek Hyundai i Genesis.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: