Keanu Reeves projektuje motocykl
Pierwszy motocykl sygnowany nazwiskiem Keanu Reevesa, Arch KRGT-1, jest już na ukończeniu.
Keanu, aktor znany z wielkiego zamiłowania do motocyklizmu, połączył siły z projektantem Gardem Hollingerem. Hollinger zbudował w 2007 roku dla Reevesa motocykl na indywidualne zamówienie. Wspólnie panowie założyli w 2012 roku firmę pod nazwą Arch Motorcycles. Wydali wówczas oświadczenie, że ich pierwsze dzieło będzie do kupienia w 2013 roku i słowa dotrzymali – dziewięć miesięcy później projekt jest już na ukończeniu.
Arch KRGT-1, autorskie dzieło Keanu Reevesa i Garda Hollingera |
fot. Arch Motorcycles
|
Motocykl jest oparty na modelu Harley-Davidson Wide Glide z wykorzystaniem zawieszenia Ohlins i części Yoshimura. Cena nie jest jeszcze znana.
Keanu Reeves uwielbia motocykle i w życiu przejechał na nich dziesiątki tysięcy mil. W zasadzie to jego podstawowy środek transportu – dotąd miał tylko dwa samochody, klasyczne Volvo i współczesny model Porsche.
Jego pierwszym jednośladem było Kawasaki 600 Enduro. Nie przywiązywał się jednak do pojedynczych modeli, wręcz przeciwnie. Nabrał ciekawego przyzwyczajenia: jechał na plan zdjęciowy jednym motocyklem, sprzedawał go na miejscu i kupował od razu nowy. Przez jego ręce przewinęły się m.in. Suzuki GS1100E, Suzuki GSX-R750, BMW 750 z 1974 roku, Kawasaki KZ 900, Harley-Davidson Shovelhead z 1984 i Moto Guzzi. Na tej podstawie zdobył spore doświadczenie względem wymogów, jakie powinien spełnić motocykl idealny. Wszystko to doprowadziło do nawiązania współpracy z Gardem. Na początku były tylko luźne rozmowy, potem szkice i modele w 3D, aż w końcu projekt nabrał kształtów. Keanu zapewnia, że włożył weń całe serce plus wgląd doświadczonego (i to jak doświadczonego!) motocyklisty. Myślicie, że można mu zaufać?
Gard Hollinger i Keanu Reeves |
fot. Arch Motorcycles
|
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: