Keanu Reeves jako producent motocykli? I to jakich!
Aktor Keanu Reeves jest zapalonym motocyklistą. Okazuje się, że nie tylko lubi na motocyklach jeździć, ale również je projektuje. A że jeździ dużo oraz ma niemałe zasoby gotówki - jego motocykl marzeń to niesamowita maszyna.
Keanu jeździł już na motocyklach różnych marek (Kawasaki, Suzuki, Harley-Davidson, Guzzi i jego ulubione Nortony), ale po latach postanowił stworzyć dla siebie motocykl idealny. Pieniędzy mu nie brakuje, zatrudnił więc słynnego na rynku customów konstruktora Garda Hollingera i razem zaprojektowali unikalny motocykl specjalnie dla Keanu. Nie poprzestali jednak na tym; projekt wyszedł tak atrakcyjny, że postanowili założyć firmę i sprzedawać go seryjnie. Firma nazywa się Arch Motocycle Company, a motocykl nosi nazwę KRGT-1 i można go kupić za 78 tysięcy dolarów. Cena nie jest niska, ale nie da się ukryć, że to motocykl wyjątkowy.
Bogata galeria zdjęć motocykli Arch Motocycle Company tutaj.
Arch Motocycle Company KRGT-1 |
fot. Arch Motocycle Company |
KRGT-1 zasilany jest olbrzymim, dwulitrowym silnikiem, złożonym z dwóch cylindrów w układzie widlastym. Ogromna jednostka napędowa dostarcza moc 122 KM. Ten silnik kojarzy się z klasycznymi chopperami, jednak motocykl Keanu ma nieco bardziej nietypowy wygląd; choć pozycja kierowcy i linie nadwozia także przypominają cruisera, to kształt wydechu i koła przywodzą na myśl motocykl sportowy. Niezwykłego charakteru maszynie dodaje fakt, że jest wykonana w całości z hutniczego stopu aluminium. Na przykład składający się z dwóch oddzielnych komór bak wyrzeźbiony jest z aluminowej bryły – jego produkcja trwa około 66 godzin.
Arch Motocycle Company KRGT-1 |
fot. Arch Motocycle Company |
Ponadto wyposażenie motocykla Keanu jest najwyższej jakości: widelce, wahacz i tylne zawieszenie firmy Ohlins, pięcioramienne lekkie felgi z włókna węglowego, sześciotłoczkowe hamulce ISR… To nie jest maszyna do nudnych spacerów, tylko drapieżnik zaprojektowany do ostrej jazdy.
Arch Motocycle Company KRGT-1 |
fot. Arch Motocycle Company |
Unikatowym rozwiązaniem jest poprowadzenie wlotów powietrza nad i za przednim reflektorem (w chopperach są one zwykle z boku baku, co poszerza motocykl). Wlot powietrza z przodu nadaje motocyklowi smukłości, zaś widoczna między komorami baku rama – charakteru. Niesamowite efekt daje hutnicze aluminium, z którego wykonany jest cały motocykl – lśniące i odbijające widoki dookoła, robi ogromne wrażenie (choć ciekawe, czy ten połysk jest łatwy w utrzymaniu…). Dla tych, dla których błyszczące aluminium jest zbyt ekstrawaganckie, motocykl dostępny jest także w wersji matowo czarnej.
Arch Motocycle Company KRGT-1 |
fot. Arch Motocycle Company |
W całym projekcie widać prawdziwą miłość do pięknych motocykli. Nawet jeśli nie stać nas na takie cacko, to dobrze wiedzieć, że można spotkać Keanu gdzieś na trasie i pozdrowić go naszym motocyklowym Lewa w Górę!
Strona Arch Motocycle Company – tu.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: