Każdy telefon to niebezpieczeństwo
Wyniki międzynarodowych badań są dla nas bezlitosne. Rozmowa przez telefon w czasie jazdy ZAWSZE jest niebezpieczna!
![]() |
fot. Land Rover |
Wykonane w Stanach Zjednoczonych zestawienie ponad 30 badań naukowych, raportów i odkryć dotyczących wpływu rozmów przez telefon komórkowy na bezpieczeństwo podróżowania wskazuje bez jakichkolwiek wątpliwości, że powinny być one surowo zabronione.
Świeżo opublikowana analiza National Safety Council pokazuje, że używanie telefonów komórkowych, nawet za pośrednictwem zestawów głośnomówiących jest niebezpieczne i należy do zachowań ryzykownych. Czy chcemy być łowcą bezsensownej adrenaliny?
Raczej nie, szczególnie, że aż 11% użytkowników jednej drogi rozmawia przez telefon w tym samym czasie, a konwersowanie podczas prowadzenia jest przyczyną aż 1/4 wypadków drogowych w USA.
Dlaczego potrafimy więc (często naszym własnym zdaniem) bez problemu rozmawiać i prowadzić, ale nic dobrego z tego nie wychodzi? Prawdopodobnie wykonywanie tych czynności jest dla nas proste od strony naszych umiejętności fizycznych, gorzej jest jednak z możliwościami przetwarzania dużej ilości bodźców przez mózg. Ten ma ograniczone zasoby poznawcze i nie jest w stanie wykonywać równocześnie dwóch tak angażujących czynności. W efekcie, gdy prowadzimy tylko 50% naszej uwagi poświęcamy na analizę otoczenia i panujących warunków, a to z kolei w momencie pojawienia się na drodze trudnej sytuacji zdecydowanie za mało.
Co najlepiej więc zrobić? Poczekać z rozmowami do przystanku i mieć świadomość, że nasz organizm ma swoje ograniczone możliwości, a przyjemna i z pozoru błacha rozmowa z przyjaciółką niestety nie pozostaje bez wpływu na nasze możliwości psychiczne i motoryczne.
Źródło: NSC
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: