Karolina w Oschersleben czwarta!
Karolina Lampel-Czapka wyrównała w Oschersleben swoje najlepsze miejsce w DMV Tourenwagen Challenge. Podobnie jak w ubiegłym roku w Hockenheim, ustronianka zajęła czwartą lokatę w drugim wyścigu, w pierwszym dojechała do mety jako piąta.
W sumie to najbardziej udany weekend Karoliny w mocno obsadzonej serii, organizowanej przez firmę UHSport. W czwartej rundzie Challenge’u – Preis der Stadt Magdeburg startowało 37 kierowców z Niemiec, Polski, Czech, Szwecji, Danii i Szwajcarii. W klasie 9, zespół Katrex Karolina Autosport wystawił Renault Megane Trophy dla Karoliny Lampel-Czapki i Krzysztofa Spyry. Jedyna startująca kobieta, w kwalifikacjach Karolina dwukrotnie okazała się najszybsza w klasie, w generalce wywalczając 8 i 6 pole startowe. W przedpołudniowym półgodzinnym wyścigu, biało-czerwone Megane oznaczone numerem 50 przebiło się na piąte miejsce, a po południu Karolina była czwarta. Dwa razy zdecydowanie wygrała klasę 9.
Karolina w swoim Megane na torze w Oschersleben |
fot. Grzegorz Kozera
|
– To był bardzo udany wyjazd – powiedziała Karolina. – Zastanawialiśmy się czy jechać do Oschersleben, ale w końcu zamiłowanie do wyścigów przyciągnęło nas na ten piękny tor. W mistrzostwach Polski mamy tak dużą przerwę, że chcieliśmy trochę pojeździć i potrenować, poczuć klimat zawodów. Oschersleben nie jest może moim ulubionym torem, ale na pewno to ulubiony tor dla Megane. Jest dosyć kręty, o kartingowej specyfice – i jedzie tam podwozie, a nie silnik. Podczas weekendu mieliśmy dziwną pogodę. Było bardzo ciepło, ale przez cały czas zdarzały się przelotne opady i panowały zmienne warunki. Tak jak na sobotniej czasówce w F1, raz było sucho, raz mokro, siąpiło i znowu wysychało. Jestem bardzo zadowolona z piątego i czwartego miejsca. W drugim wyścigu wszystkie Porsche zostały daleko w tyle. Obydwa wyścigi pojechałam na slickach, ale w drugim pod koniec zaczęło padać i zrobiło się troszeczkę niebezpiecznie. Było bardzo ślisko, ludzie mieli problemy, dużo samochodów wypadło z toru – relacjonuje Karolina.
WYŚCIG 1 (20 okrążeń)
1. Eddy Kamm (CH) Audi A4 DTM 31.13,823
2. Pierre von Mentlen (CH) SRM V8 +17,733
3. Albert Kierdorf (D) Porsche 997 GT3 RSR +19,227
4. Dirk Riebensahm (D) Dodge Viper +43,027
5. Karolina Lampel-Czapka (PL) Renault Megane Trophy +1.18,538
6. Martin Dechent (D) Porsche 997 GT3 Cup +1.28,044
21. Krzysztof Spyra (PL) Renault Megane Trophy -1 okr.
WYŚCIG 2 (19 okrążeń)
1. Eddy Kamm (CH) Audi A4 DTM 30.29,234
2. Pierre von Mentlen (CH) SRM V8 +28,185
3. Dirk Riebensahm (D) Dodge Viper +28,210
4. Karolina Lampel-Czapka (PL) Renault Megane Trophy +1.10,471
5. Martin Dechent (D) Porsche 997 GT3 Cup +1.32,373
6. Toni Ring (S) Ferrari 430 Challenge +1.37,195
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: