Karolina Salamon w rallycross
Od sezonu 2009 w Pucharze Polski Rallycross startuje Karolina Salamon. Młoda Kielczanka dołączyła do kierowców ścigających się Fiatami Seicento i obecnie jest jedyną przedstawicielką płci pięknej w klasie narodowej tego trudnego sportu. Wcześniej ścigała się „szayowozami" w KJS-rallycross.
Karolina startuje w rallycrossie w fiacie seicento |
fot. Marcin Marczewski
|
– Ten sezon traktuję jako czas nauki. Dopiero się rozjeżdżam – powiedziała Karolina Salamon, którą spotkaliśmy na torze w Słomczynie podczas rozgrywanej tam 9. rundy Mistrzostw Europy Rallycross (MERC).
Organizatorzy umożliwili tam rywalizację zawodnikom spoza europejskiej stawki, dzięki czemu kibice tuż przed jazdą zawodników toczących bój o tytuły mistrzów europy w trzech dywizjach, mogli oglądać zmagania najlepszych polskich zawodników Pucharu Polski Rallycross.
Dla kierowców klasy narodowej było to ogromne wyróżnienie i wyjątkowa okazja do zaprezentowania umiejętności przed licznie zgromadzoną publicznością.
Seicento Karoliny na torze w Słomczynie |
fot. Marcin Marczewski
|
– Jestem bardzo szczęśliwa, że mam szansę startować w tym samym czasie i na tym samym torze
co najlepsi europejscy kierowcy rallycrossu; moim faworytem jest Ericsson – powiedziała pierwszego dnia zawodów młoda zawodniczka.
Karolina Salamon sportowej jazdy samochodem uczy się od jednego z najlepszych polskich kierowców rajdowych – Kajetana Kajetanowicza oraz jego trenera. Jest studentką piątego roku Akademii Koźmińskiego w Warszawie na wydziale zarządzania. Pisze pracę magisterską na temat relacji między kierowcami rajdowymi, a ich fanklubami, opierając swoje analizy o fankluby Kajetana Kajetanowicza oraz Michała Kościuszko.
Aktualna klasyfikacja klasy narodowej: http://www.rallycross.com.pl/klasyfikacje/21
Szayowóz to niezła zabawa, ale też pozyskanie cennych umiejętności. |
fot. Marcin Marczewski
|
Karolina poczatkowała na pojazdach zwanych szayowozami (dokładny opis tego sprzętu znajdziesz klikając tu), które budowane są na podzespołach Fiata 126p. Szkieletem konstrukcji jest rama przenoszącą siłę 4.500 kg wykonana zgodnie z załącznikiem „J” i przepisami FIA dotyczących klatek bezpieczeństwa! Wokół pojazdu (z przodu, z tyłu oraz po bokach) znajdują się zderzaki, które pomagają znieść pojazdowi i kierowcy zderzenie z konkurentem. Pozostała cześć nadwozia to podłoga, błotniki i boki wykonane z tworzyw sztucznych oraz przednia maska.
KJS, czyli Konkursowa Jazda Samochodem – to otwarte zawody amatorskie, które odbywają się na terenie całej Polski i są organizowane przez automobilkluby; start w kjs jest jednym z etapów do uzyskaniu licencji rajdowej.
KJS – rally cross, to konkursowa jazda szayowozem
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: