Karolina Lampel-Czapka zwycięża na Nürburgringu!
Karolina Lampel-Czapka drugi raz z rzędu wygrała Renault Race Festival - wyścig towarzyszący 24-godzinnym zawodom na torze Nürburgringu. Ustronianka wywalczyła pole position i prowadziła od startu do mety na 25-kilometrowym torze, będącym połączeniem słynnej Pętli Północnej z obiektem Grand Prix.
Start do wyścigu – Karolina rozpoczyna z pole position! |
![]() |
fot. Karolina Autosport
|
W górach Eifel padał deszcz i warunki były coraz trudniejsze. Karolina stopniowo zwiększała przewagę nad Clio Horsta Baumanna z miejscowego zespołu Ring Racing.
– W ostatniej chwili założyliśmy deszczówki, które w ogóle nie trzymały – powiedziała Karolina. – Ustawiliśmy samochód na sucho i nie był to trafiony setup. Pojechałam bardzo asekuracyjnie. Łatwo można było popełnić błąd, wypaść z toru. Dużo samochodów ucierpiało w wyścigu.
Przed startem była nerwówka, bo okazało się, że nie działają wycieraczki, a padało coraz mocniej. Starałam się wybierać taką linię, żeby przejeżdżać między kroplami deszczu! Wyścig był bardzo ciężki. Od pewnego czasu zmagam się z kontuzją łokcia, chodzę na rehabilitację. Przy tego typu pogodzie dużo było zrywanych ruchów za kierownicą i chyba jeszcze bardziej nadwerężyłam sobie łokieć. Wyścig raczej przypominał zmaganie drifterskie. Na każdym zakręcie stawiało samochód bokiem.
Cudowny widok – Polka na najwyższym stopniu podium! |
![]() |
fot. Karolina Autosport
|
Strasznie się cieszę, że po przerwie wreszcie mogłam uczestniczyć w zawodach. Bardzo mi już brakowało wyścigów. To wyjątkowo przyjemny weekend, inny od pozostałych – święto wyścigów nie tylko dla mnie, ale dla wszystkich zawodników i kibiców. Na Nürburgringu jeżdżą Renault, Porsche, Mini, Seaty, no a po południu rozpoczyna się główna impreza, 24-godzinny wyścig w którym mam nadzieję, kiedyś wystartuję.
3. RENAULT RACE FESTIVAL
1. Karolina Lampel-Czapka (PL) Renault Megane Trophy 47.15,442
2. Horst Baumann (D) Renault Clio III +14,971
3. Peter Utsch (D) Renault Clio III +1.29,355
4. Jens Schäfer (D) Renault Alpine A110 +1.38,599
5. Helmut Baumann (D) Renault Clio III +43,203
6. Michael Schulze (D) Renault Clio III +1.43,956
7. Reinhard Sesterheim (D) Renault Clio II +2.40,980
8. Jana Meiswinkel (D) Renault Clio III +3.14,629
9. Marc Hurler (D) Renault Clio III +3.50,992
10. Stephan Ernst (D) Renault Clio III +4.32,441
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Duże gratulacje, szczególnie ze objechanie wszystkich Niemców!
Można sądzić, że w Porsche Cayman będą dalsze sukcesy…