Karolina Czapka trzykrotnie na podium
Karolina Lampel-Czapka odniosła trzy zwycięstwa w rundzie WSMP/DSMP na torze Poznań. W sprintach Dywizji 4, Renault Megane Trophy prowadzone przez ustroniankę, dwukrotnie okazało się najszybsze w klasie 3500, każdorazowo finiszując w generalce na trzecim miejscu.
![]() |
fot. Karolina Autosport
|
W sprintach Dywizji 4, Renault Megane Trophy prowadzone przez ustroniankę, dwukrotnie okazało się najszybsze w klasie 3500, każdorazowo finiszując w generalce na trzecim miejscu – za Ferrari Macieja Stańcy i Porsche Roberta Lukasa. Karolina została nową liderką mistrzostw Polski w D4-3500 i awansowała na trzecią lokatę w Grand Prix Polski. Megane wystawione przez zespół Karolina Autosport, odegrało również jedną z głównych ról w trzygodzinnym wyścigu długodystansowym. Karolina i Mateusz Lisowski triumfowali w klasie 3, a do zwycięskiego Porsche zabrakło im na mecie 29 sekund.
Karolina popisała się drugim czasem w kwalifikacjach przed dwoma sprintami Dywizji 4. W sobotę prowadziła po starcie, ale na drugim okrążeniu na czoło wysuneło się 550-konne Ferrari Macieja Stańcy. Potem w Megane przegrzały się tylne opony. Karolina wykonała piruet i spadła na 5 miejsce, jednak na dystansie dwóch okrążeń wróciła do czołowej trójki.
W niedzielę rano program zawodów był wyjątkowo napięty. Kierowcy Dywizji 4 musieli zaliczyć kolejno kwalifikacje przed sprintem, czasówkę przed rundą DSMP, wreszcie sam sprint na dystansie 15 okrążeń. Megane spóźniło się na start i Karolina rozpoczynała wyścig z depo. Na starych oponach przebiła się na podium, wygrywając klasę.
W DSMP, Megane startowało z trzeciego pola – za dwoma Ferrari, przed dwoma Porsche. Karolina prowadziła po swojej zmianie w połowie dystansu. Szanse na zwycięstwo pogrzebała zdarta lewa tylna opona. Mateusz Lisowski musiał wykonać nieplanowany pit stop – i po trzech godzinach ścigania do Porsche zabrakło niecałe pół minuty.
![]() |
fot. z archiwum Karoliny Czapki
|
– Jestem bardzo zadowolona z całych zawodów. Cieszę się, że kolejny raz mogłam wystartować na torze w Poznaniu, ścigać się przed polskimi kibicami. Niektórzy narzekają, że ciągle mamy w kalendarzu Poznań, ale ja lubię ten tor. Czuję się tam jak u siebie i ogólnie jest fajnie. Wyścig długodystansowy przebiegł z przygodami. Dostałam stop & go za wyprzedzanie przy żółtej fladze. Skoro mnie ukarano, to widocznie tak było, choć nie przypominam sobie takiej sytuacji. Prowadziliśmy po mojej zmianie, ale później musieliśmy wykonać dodatkowy postój. W połowie dystansu zazwyczaj wszyscy zmieniają przednie koła, jednak u nas sprawdziliśmy – i opony były w porządku. A potem Mateuszowi zdarła się do płótna lewa tylna opona. Albo była to wada fabryczna, albo źle wyważone koło. Trudno, drugie miejsce też nas cieszy. Ogólnie był to bardzo ciężki i trudny wyścig. Na początku w Ferrari eksplodował silnik i na czterech zakrętach cały tor był zabrudzony olejem. Harmonogram był bardzo napięty – z jednej czasówki wyjeżdżaliśmy na następną. Chyba było za ciasno w programie – i dlatego spóźniłam się na start do sprintu. Po parc ferme mieliśmy tylko pół godziny do wyjazdu na pola startowe, a trzeba było jeszcze dokonać zmian w samochodzie i wszystko posprawdzać. Pojechałam wyścig na starych oponach, które miały posłużyć tylko na dojazd na pola startowe – powiedziała Karolina po zawodach.
WYŚCIG 1 (15 okrążeń)
1. Maciej Stańco – Ferrari 430 GT3 24.02,156
2. Robert Lukas – Porsche 997 GT3 Cup +21,480
3. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy +37,352
4. Krzysztof Spyra – Renault Megane Trophy +1.38,830
5. Tomasz Gajewski – Renault Clio RS -1 okr
6. Maciej Rybarczyk – Renault Clio RS -2 okr.
WYŚCIG 2 (15 okrążeń)
1. Maciej Stańco – Ferrari 430 GT3 24.01,098
2. Robert Lukas – Porsche 997 GT3 Cup +36,964
3. Karolina Lampel-Czapka – Renault Megane Trophy +39,752
4. Piotr Zaleski – Porsche 997 GT3 Cup +49,282
5. Michał Słomian – Lotus Exige +1.12,044
6. Adam Kornacki – Porsche 996 GT3 Cup +1.26,839
PUNKTACJA GRAND PRIX POLSKI
1. Stańco 46, 2. Lukas 45, 3. Lampel-Czapka 26, 4. Konopka 20, 5. Miękoś 12, 6. A. Gładysz 11, Zaleski 11, Spyra 11.
Klasa D4-3500: 1. Lampel-Czapka 46, 2. A. Gładysz 32, 3. M. Gładysz 26.
2 RUNDA DSMP
1. Adam Kornacki/Robert Lukas – Porsche 997 GT3 Cup 3:01.3,264
2. Karolina Lampel-Czapka/Mateusz Lisowski – Renault Megane Trophy +29,247
3. Teodor Myszkowski/Stefan Biliński – Porsche 997 GT3 Cup -4 okr.
4. Patryk Pachura/Sebastian Pachura – Volkswagen Golf V TDI -10 okr.
5. Maciej Garstecki/Artur Czyż – Fiat Panda -12 okr.
6. Piotr Nowacki/Tomasz Nowacki/Adam Nowacki – Volkswagen Golf VI TDI -13 okr.
PUNKTACJA DSMP
1. Kornacki/Arnold/Lukas 80, 2. Myszkowski/Biliński 60, 3. Garstecki/Czyż 48, 4. Gładysz/Gładysz 46, Lampel-Czapka/Lisowski 46, 6. Michałowski/Matuszyk/Kosiba 38.
Klasa 3: 1. Gładysz/Gładysz 18, 2. Lampel-Czapka/Lisowski 16, 3. Szwagieczak/Obuchowski/Magdziarz 8.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: