
Kara za brak przeglądu technicznego samochodu. Nawet 5 tysięcy złotych mandatu za brak ważnych badań!
Nowy, obowiązujący od 1 stycznia 2022 roku taryfikator mandatów to nie tylko wyższe kary za prędkość, nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu czy wyprzedzanie. Sprawdź czy twoje auto ma jeszcze ważne badanie... inaczej grozi ci wysoka kara!
Przegląd techniczny samochodu jest niezbędny, aby pojazd uzyskał prawo do poruszania się po drogach publicznych. Każdy samochód musi być regularnie poddawany tej procedurze, ponieważ zapewnia to bezpieczeństwo nie tylko kierowcom, ale także pieszym i innym uczestnikom ruchu drogowego. Przegląd techniczny pozwala wycofać z ruchu te pojazdy, których stan zagraża bezpieczeństwu pasażerów i innych użytkowników drogi.
Obecnie kara za brak przeglądu wynosi od 1500 do 5000 złotych. Do tej pory kierowca samochodu bez ważnego badania technicznego otrzymywał od 20 do 500 złotych. To oznacza, że widełki w dolnej części wzrosły 75-krotnie, a górnej 10-krotnie!
Art. 94 Kodeksu wykroczeń mówi o tym, że „kierowanie pojazdem mechanicznym pomimo braku dopuszczenia pojazdu do ruchu na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu” jest wykroczeniem. Czym konkretnie jest pojazd dopuszczony do ruchu?
Art. 94 Kodeksu wykroczeń odsyła bezpośrednio do art. 71 ustawy Prawo o ruchu drogowym – zapis ten w punkcie 4 wyraźnie stwierdza, że warunkiem rejestracji pojazdu, czyli między innymi dopuszczenia do ruchu, jest okazanie „dokumentu potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego”.

Wysoki mandat może wpłynąć na wyobraźnię tych kierowców, którzy celowo unikają wizyty w stacji kontroli pojazdów, bo wiedzą, że ich samochód jest w takim stopniu uszkodzony, że kontroli po prostu by nie przeszedł.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: