Ewa Kania

Dostałeś karę za parkowanie? Masz szansę na zwrot. UOKiK wydał decyzję

Tysiące kierowców, którym zostały naliczone kary za złamanie zasad parkowania, mogą odzyskać swoje pieniądze. Zdaniem UOKiK większość z takich opłat została naliczona bezprawnie.

Darmowe parkowanie pod sklepami i szpitalami kończyło się karami

Po raz kolejny wraca problem niesłusznie naliczanych kar kierowcom, którzy zaparkowali pod sklepem jednej z popularnych sieci lub pod szpitalem. Często w takich miejscach istnieje możliwość parkowania za darmo, ale żeby nie było to wykorzystywane przez kierowców jako stałe miejsce parkingowe, stosuje się prosty zabieg.

Otóż parking jest darmowy, ale tylko przez określony czas (godzinę lub półtorej), pozwalający na zrobienie zakupów lub załatwienie szybkiej sprawy w placówce medycznej. Aby skorzystać z takiej możliwości trzeba jednak pobrać bilet z parkomatu, który jest dowodem na to, że nie przekroczyliśmy darmowego czasu.

System prosty, ale sprawiający wiele problemów. Co roku w tych sprawach wpływają tysiące reklamacji, składane przez kierowców udowadniających, że dopełnili obowiązków, a mimo to została im naliczona kara za parkowanie bez ważnego biletu.

„Spektakularna akcja policji”. Złapała staruszkę na czerwonym, teraz nie będzie mieć na jedzenie

UOKiK nakazał zwrot kar za parkowanie

Sprawie przyjrzał się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a konkretnie parkingami zarządzanymi przez firmę WEIP. Okazało się, że operator odrzucał reklamacje nawet wtedy, gdy kierowcy mieli dowody na to, że nie złamali regulaminu.

Zwykle chodziło o sytuacje, w których kierowca pobrał bilet, ale zabrał go ze sobą, zamiast zostawić w samochodzie, ale także przypadki w których bilet znajdował się w samochodzie, ale zdaniem kontrolera nie był dostatecznie widoczny. Były też przypadki, w których klient pobrał bilet, ale kara była mu naliczana zanim zdążył wrócić do samochodu z biletem.

UOKiK miał też zastrzeżenia do ograniczania form, w jakich można składać reklamacje, a także wprowadzanie kierowców w błąd i wywoływanie obaw poprzez „ostrzeżenia” o prowadzeniu wobec nich postępowania windykacyjnego.

Operator parkingów WEIP musi zwrócić wszystkie niesłusznie naliczone kary, wystawione po 1 stycznia 2020 roku. Aby otrzymać taki zwrot trzeba jednak ponownie złożyć reklamację. Co zastanawiające, firma nie otrzymała żadnej kary za swoje bezprawne działania.

Komentarze:

Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze