Dostałeś karę za parkowanie? Masz szansę na zwrot. UOKiK wydał decyzję
Tysiące kierowców, którym zostały naliczone kary za złamanie zasad parkowania, mogą odzyskać swoje pieniądze. Zdaniem UOKiK większość z takich opłat została naliczona bezprawnie.
Darmowe parkowanie pod sklepami i szpitalami kończyło się karami
Po raz kolejny wraca problem niesłusznie naliczanych kar kierowcom, którzy zaparkowali pod sklepem jednej z popularnych sieci lub pod szpitalem. Często w takich miejscach istnieje możliwość parkowania za darmo, ale żeby nie było to wykorzystywane przez kierowców jako stałe miejsce parkingowe, stosuje się prosty zabieg.
Otóż parking jest darmowy, ale tylko przez określony czas (godzinę lub półtorej), pozwalający na zrobienie zakupów lub załatwienie szybkiej sprawy w placówce medycznej. Aby skorzystać z takiej możliwości trzeba jednak pobrać bilet z parkomatu, który jest dowodem na to, że nie przekroczyliśmy darmowego czasu.
System prosty, ale sprawiający wiele problemów. Co roku w tych sprawach wpływają tysiące reklamacji, składane przez kierowców udowadniających, że dopełnili obowiązków, a mimo to została im naliczona kara za parkowanie bez ważnego biletu.
„Spektakularna akcja policji”. Złapała staruszkę na czerwonym, teraz nie będzie mieć na jedzenie
UOKiK nakazał zwrot kar za parkowanie
Sprawie przyjrzał się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a konkretnie parkingami zarządzanymi przez firmę WEIP. Okazało się, że operator odrzucał reklamacje nawet wtedy, gdy kierowcy mieli dowody na to, że nie złamali regulaminu.
Zwykle chodziło o sytuacje, w których kierowca pobrał bilet, ale zabrał go ze sobą, zamiast zostawić w samochodzie, ale także przypadki w których bilet znajdował się w samochodzie, ale zdaniem kontrolera nie był dostatecznie widoczny. Były też przypadki, w których klient pobrał bilet, ale kara była mu naliczana zanim zdążył wrócić do samochodu z biletem.
UOKiK miał też zastrzeżenia do ograniczania form, w jakich można składać reklamacje, a także wprowadzanie kierowców w błąd i wywoływanie obaw poprzez „ostrzeżenia” o prowadzeniu wobec nich postępowania windykacyjnego.
Operator parkingów WEIP musi zwrócić wszystkie niesłusznie naliczone kary, wystawione po 1 stycznia 2020 roku. Aby otrzymać taki zwrot trzeba jednak ponownie złożyć reklamację. Co zastanawiające, firma nie otrzymała żadnej kary za swoje bezprawne działania.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Porsche 911 GT3 i GT3 z pakietem Touring – specjalne wersje na 25-lecie
Porsche zaprezentowało odświeżone warianty swojego najbardziej rozpoznawalnego samochodu - dziewięćset jedenastki. Porsche 911 GT3 i GT3 Touring, po raz pierwszy wprowadzone do oferty w tym samym momencie, mają być jeszcze bardziej udoskonalone i możliwe do spersonalizowania wedle upodobań każdego klienta. -
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
-
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
Komentarze: