Kampania „Motocykliści są wśród nas”
Na ulicach największych polskich miast zawisły właśnie plakaty przedstawiające kierowców jednośladów podczas wykonywania codziennych obowiązków. „Motocykliści są wśród nas” – o tym chce przypomnieć nowa kampania społeczna Fundacji Jednym Śladem.
Szpital, sklep, kościół, szkoła, urząd, gabinet dentystyczny, kościół… Nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, ale znamy ich i codziennie spotykamy w różnych miejscach. „Motocykliści są wśród nas” – o tym chce przypomnieć nowa kampania społeczna Fundacji Jednym Śladem.
Zwyczajny człowiek, motocyklista
W jaki stereotyp się wpisujesz? Zwykle uważamy, że to pytanie nie znajduje zastosowania w odniesieniu do nas. Jesteśmy wyjątkowi, unikalni i tak wolimy być postrzegani. Nie lubimy być szufladkowani. Mamy swoje rodziny, swoje przywary, ulubione miejsca, pasje. Tak samo różnorodni są motocykliści. Nie ma „typowego” motocyklisty. Każdy z nich jest inny, unikalny, a jednocześnie – zwykły. To zwykli ludzie, tacy jak my.
Z rodzinami, pracujący w bardzo różnych miejscach, biedniejsi, bogatsi – różni, ale zawsze – pełnowartościowi i zasługujący na szacunek. Jak każdy z nas.
Jeden z plakatów promujących akcję „Motocykliści są wśród nas”. |
fot. Arek Markowicz dla Fundacji Jednym Śladem |
Rozejrzyj się, zwiększ bezpieczeństwo na drodze
Spotykamy ich na co dzień – kiedy odbieramy dzieci ze szkoły, gdy odwiedzamy przychodnię lekarską, gdy robimy codzienne zakupy lub jesteśmy w kościele. Gdy uświadomimy sobie, że motocykliści są wśród nas, łatwiej będzie nam także dostrzec ich na drodze i być dla nich bardziej uprzejmym. To niezbędne, aby ograniczyć ilość wypadków i urazów na drogach. Tym bardziej, że motocyklistów jest coraz więcej. Według danych Komendy Głównej Policji, ilość motocykli na polskich drogach systematycznie się powiększa – w roku 2012 było ich aż 1 200 000! Na drogach jest coraz ciaśniej, dlatego wszyscy powinniśmy mieć na uwadze wzajemne bezpieczeństwo i ostrożność.
O kampanii
Stomatolog, lekarz, ksiądz – to niektóre z osób, które zobaczymy na plakatach kampanii. Są to autentyczni przedstawiciele tych zawodów, którzy dodatkowo pasjonują się motocyklami i w wolnych chwilach uwielbiają przejażdżki na swoich jednośladach. Czy to czyni ich mniej wartościowymi ludźmi? Czy umniejsza inteligencję? Czy jest powodem do ignorowania na drodze? Nie! Dlaczego? Bo motocyklista to człowiek jak każdy inny. Plakaty Fundacji Jednym Śladem mają nam o tym przypomnieć. Twórcy kampanii chcą poprzez swoją akcję przyczynić się do zwiększenia wzajemnego szacunku użytkowników ruchu drogowego i redukcji agresywnych zachowań wobec motocyklistów. Chodzi o to, byśmy wszyscy zachowywali się wobec siebie na drodze bardziej ludzko, otwarcie i z szacunkiem, a nie kierowali się negatywnymi stereotypami. Plakaty Fundacji Jednym Śladem będą przypominać o motocyklistach do przez cały okres trwania sezonu motocyklowego 2013. Kampania skończy się w listopadzie 2013.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: