
Kamery na A4, zdejmijcie nogę z gazu
Kamery na A4. Nowy odcinkowy pomiar prędkości na autostradzie A4 jest już zainstalowany. Gdzie został zainstalowany? Jaki jest obowiązujący tam limit prędkości?
Spis treści
- Kamery na A4 – lepiej dostosujcie prędkość do przepisów
- Kamery na A4 – który odcinek będzie monitorowany?
- Kamery na A4 – na trasach szybkiego ruchu będzie ich coraz więcej
Podczas wakacji częściej niż zwykle korzystamy z autostrad i tras szybkiego ruchu. Nie brakuje kierowców, którzy lekceważą i tak najwyższe w Europie (poza nielicznymi fragmentami autostrad niemieckich) ograniczenia prędkości. GDDKiA rozpoczęło finalne testy systemu odcinkowego pomiaru prędkości na autostradzie A4. O jaki odcinek chodzi?
Kamery na A4 – lepiej dostosujcie prędkość do przepisów
Podróżującym po autostradzie A4 w okolicach Wrocławia radzimy już dziś profilaktycznie dostosować prędkość do obowiązujących przepisów. Od strony technicznej odcinkowy pomiar prędkości jest już gotowy do działania, odbyły się już pierwsze testy, zatem jeszcze w te wakacje nowy OPP zostanie uruchomiony.

Kamery na A4 – który odcinek będzie monitorowany?
Monitorowany odcinek to autostrada A4 pomiędzy węzłami Kostomłoty, a Kąty Wrocławskie. Długość nadzorowanego odcinka to ok. 8 km. Ważne, o ile na polskich autostradach obowiązuje ograniczenie prędkości do 140 km/h, to na wybranych ich fragmentach może być niższe. Tak też jest na wspomnianym odcinku pomiędzy Kątami Wrocławskimi a węzłem Kostomłoty. W tym miejscu ograniczenie na A4 jest niższe: do 110 km/h. Powodem monitoringu i obniżenia limitu prędkości jest bezpieczeństwo. Rzeczony odcinek jest pozbawiony pasa awaryjnego i statystyki pokazują, że jest jednym z najbardziej niebezpiecznych fragmentów autostrady A4, stąd decyzja o zwiększeniu presji na kierowców w postaci instalacji odcinkowego pomiaru prędkości.

Kamery na A4 – na trasach szybkiego ruchu będzie ich coraz więcej
Pokutująca wśród wielu kierowców opinia, że autostrady nie będą opomiarowane, to mit. Odcinkowych pomiarów prędkości na trasach szybkiego ruchu w Polsce będzie coraz więcej, a wspomniany odcinek na autostradzie A4, to dopiero początek. Do końca tego roku GITD zamierza zainstalować monitoring na kolejnych odcinkach, a łączna długość monitorowanych tras zmieni się z ok. 170 km jeszcze w pierwszych miesiącach bieżącego roku, aż do 600 przed jego końcem. Aktualną mapę fotoradarów i odcinkowych pomiarów prędkości funkcjonujących w ramach systemu CANARD znajdziecie na witrynie CANARD obsługiwanej przez GITD.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: