Już nigdy nie wjedziesz w dziurę w jezdni
Takie założenie wymyślili inżynierowie koncernu Jaguar Land Rover. Pracują oni nad rozwiązaniem, które pozwoli uchronić nie tylko felgi czy zawieszenie w samochodzie, ale przede wszystkim zwiększy bezpieczeństwo na drogach.
Inżynierowie pracujący dla JLR wykorzystają do badan Range Rovera Evoque, który będzie służył jako samochód badawczy wykrywający dziury, nierówności oraz uszkodzenia w nawierzchni drogowej. Sensory MagneRide będą rejestrować zmiany w pracy zawieszenia, a do tego kamery będą na bieżąco analizować sytuację przed samochodem.
JLR pracuje nad systemem, który nie tylko będzie zbierał i analizował takie informacje, ale również dzielił się z nimi z innymi uczestnikami ruchu. Dzięki temu kolejny, nadjeżdżający samochód byłby już przygotowany na konkretną okoliczność, aby nie doszło do uszkodzeń lub niebezpiecznej sytuacji na drodze.
Jeden z dyrektorów w koncernie roztacza wokół projektu wizję, w której autonomiczny samochód mógłby nie tylko komfortowo przemieszczać się omijając ubytki w nawierzchni, ale przy okazji przekazywać takie informacje do innych samochodów oraz służb obsługujących dany odcinek jezdni. W razie potrzeby samochód zwalniałby lub całkowicie się zatrzymywał.
To dopiero początek wizji, ale na wszelki wypadek zapraszamy pomysłodawców na polskie drogi. Tutaj poligon doświadczalny dostarczy dużo więcej danych do analizy niż na zadbanych drogach na Wyspach.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
W Polsce by tylko z podwórka wyruszył i by dalej nie pojechał bo system by nie pozwolił 😀