Już 17 090 samochodów elektrycznych i hybryd plug-in jeździ po polskich drogach!
Według danych dostępnych w Centralnej Ewidencji Pojazdów, na koniec października 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było 17 090 samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 z wtyczką, czyli elektrycznych oraz hybryd typu plug-in.
Dokładnie rzecz ujmując – po polskich drogach jeździ obecnie 8 278 aut elektrycznych (48,4% parku aut z wtyczką) oraz 8 812 hybryd plug-in (udział 51,6%). Dane w bazach CEPiK wyraźnie pokazują, że samochodów z możliwością ładowania systematycznie przybywa. W całym 2019 roku zarejestrowano ich 4 591, a w okresie styczeń – październik 2020 – już 6 905 sztuk. Zdecydowana większość aut zarejestrowanych w tym roku pochodzi z polskich salonów (5 623 szt., udział 81%), niespełna 1/5 (1 282 sztuki) to sprowadzone z zagranicy samochody używane.
W bazie park samochodów – stan w dniu 31 października 2020 – również dominują „wtyczkowozy” pochodzące od autoryzowanych dealerów. Z salonów na drogi wyjechały łącznie 11 843 auta, co stanowi 69% rynku. 5 247 aut trafiło do Polski z zagranicy. Zbliżone proporcje – 68% do 32% – wykazuje porównanie uwzględniające typ właściciela – firmy i osoby fizyczne.
Dwukrotnie więcej samochodów z wtyczką zarejestrowały dotychczas firmy (11 623 sztuki), osoby prywatne są właścicielami pozostałych 5 467 aut. Najpopularniejszą marką wśród „czystych” elektryków jest Nissan – 1 881 szt., a najpopularniejszym modelem – Nissan Leaf – 1 653 szt. Zaskakuje szybki awans Skody Citigo w tym zestawieniu (aktualnie 5 pozycja – 399 szt.). W przypadku hybryd plug-in – liderem jest BMW (2 516 szt.), a najliczniej reprezentowanym modelem – jedyny w czołowej piątce japończyk – Mitsubishi Outlander PHEV (873 szt.)
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Dzień dobry, bardzo nas cieszy, że Outlander PHEV odgrywa istotną rolę w przyroście pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym, które jeżdżą po polskich drogach. To znak, że coraz więcej Polaków stawia na proekologiczne rozwiązania. Dziękujemy wszystkim, którzy zaufali naszej marce i przyczynili się do osiągnięcia tak dobrego wyniku sprzedażowego. Tych, którzy chcieliby poznać naszą markę lepiej, bądź dowiedzieć się czegoś więcej na temat Outlandera PHEV, zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://www.mitsubishi.pl/samochody/outlander-phev
Pozdrawiamy!