Jubileuszowy Rajd Polski w Mistrzostwach Europy 2013
Rok 2012 powoli zmierza ku końcowi i o ile tylko nie spełnią się proroctwa osnute wokół kalendarza Majów, możemy już swobodnie planować kolejny sezon. I to wybiegając myślą daleko, bo aż do jesieni. Jubileuszowy 70. Rajd Polski, który się wtedy odbędzie, to jedna z trzynastu rund Rajdowych Mistrzostw Europy FIA.
W dniach 27-29 września 2013 roku zawodnicy (i, co dla nas szczególnie interesujące, zawodniczki) po raz dziewiąty z rzędu będą rywalizować na szutrowych odcinkach specjalnych wokół Mikołajek.
W tegorocznym Rajdzie Polski mogliśmy zobaczyć pilotkę Małgorzatę Malicką-Adamiec, która dyktowała Grzegorzowi Sikorskiemu. Załoga zdobyła 7. miejsce w klasie i 39. w klasyfikacji generalnej. W pełni kobiecy team z Ukrainy, czyli Inessa Tushkanova i Irina Jankovskaja, zameldował się na mecie jako 6. w klasie i 34. w klasyfikacji generalnej. Wypowiedzi zawodniczek można znaleźć tutaj.
Czy ponownie zobaczymy piekną Inessę na szutrowych mazurskich odcinkach? |
fot. tushkanova.com
|
Eurosport Events, promotor mistrzostw Europy, który w ramach dziesięcioletniej umowy z FIA tworzy nowy, bardziej atrakcyjny kształt najstarszej serii rajdowej na świecie, ogłosił właśnie wstępny kalendarz tego cyklu na sezon 2013. Jego projekt został zaaprobowany przez Komisję Rajdową FIA podczas posiedzenia w dniu 31 października 2012 roku.
Do trzynastu miejsc kandydowało 21 rajdów znanych z poprzednich edycji Mistrzostw Europy oraz IRC. Kandydatury dziewięciu z nich, w tym Rajdu Polski, znalazły się w kalendarzu bez żadnych zastrzeżeń, dwie inne wymagają potwierdzenia, a do dwóch pozostałych terminów lipcowych kandydują cztery rajdy z Bułgarii, Rumunii, San Marino oraz Turcji.
Kalendarz Mistrzostw Europy FIA 2013, który w ostatecznej wersji wymaga zatwierdzenia przez Światową Radę Sportu Motorowego FIA, składa się z rajdów rozgrywanych na wszystkich rodzajach nawierzchni, a ich terminy nie kolidują z rajdami z mistrzostw świata.
Prowizoryczny kalendarz Mistrzostw Europy FIA 2013:
3 – 5 stycznia: Jännerrallye (Austria) – asfalt, śnieg
1 – 3 luty: Rally Liepāja-Ventspils (Łotwa) – szuter, śnieg
28 – 30 marca: Circuit of Ireland Rally (W.Brytania) – asfalt
25 – 27 kwietnia: SATA Rallye Açores (Portugalia) – szuter
16 – 18 maja: Giru di Corsica-Tour de Corse (Francja) – asfalt
6 – 8 czerwca: Rajd Chorwacji * – asfalt
27 – 29 czerwca: GEKO Ypres Rally (Belgia) – asfalt
11 – 13 lipca: do ustalenia – szuter
25 – 27 lipca: do ustalenia – szuter
30 sierpnia – 1 września: Barum Czech Rally Zlín (Czechy) – asfalt
27 – 29 września: Rajd Polski – szuter
10 – 12 października: Rallye Sanremo * (Włochy) – asfalt
7 – 9 listopada: Rallye International du Valais (Szwajcaria) – asfalt
* rajdy wymagające potwierdzenia
Rajdy rezerwowe:
Rally Islas Canarias-El Corte Inglés (Hiszpania)
Cyprus Rally (Cypr)
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: