
Jeżdżące prototypy polskiego e-auta jeszcze w 2018 roku
ElectroMobility Poland szykuje się do wsparcia budowy prototypów samochodów elektrycznych. Rozważany poziom dofinansowania to nawet 70 procent.
Spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wizualizacje nadwozia z pierwszego konkursu. Rolą EMP jest połączenie procesu budowy prototypów z procesem przygotowania produkcji.
W najbliższej perspektywie działalność spółki będzie skupiona na określeniu optymalnej metody uruchomienia produkcji, co łączy się ze wsparciem dla rynku komponentów oraz jednoczesnym stymulowaniu popytu na polski e-samochód – zdradza Maciej Kość – Prezes ElectroMobility Poland.
Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie konkurs na prototyp auta elektrycznego, skierowany do producentów pojazdów lub komponentów z branży samochodowej, który EMP zorganizuje i przeprowadzi we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, z którym podpisała już list intencyjny. Argumentem za wyborem NCBR było zaplecze eksperckie z obszaru elektromobilności oraz gigantyczne doświadczenie w przeprowadzaniu tego rodzaju przedsięwzięć w transparentny sposób – tłumaczy Piotr Zaremba – Szef Projektu EMP.
Sfinansowanie przebiegu konkursu będzie po stronie EMP, a opracowanie regulaminu i ocena uczestników będzie należała do obu stron. Współpraca z EMP wpisuje się w szersze działania NCBR na rzecz rozwoju systemu elektromobilności w Polsce. Kompetencje i doświadczenia zdobyte podczas realizacji programów wsparcia prac B+R wykorzystamy, by jeszcze bardziej efektywnie wspierać wzrost konkurencyjności polskiego sektora motoryzacyjnego – mówi prof. Maciej Chorowski, dyrektor NCBR.
ElectroMobility Poland planuje także pozyskać partnerów do współpracy przy analizie „łańcucha wartości pojazdu elektrycznego”. Ma ona pokazać, w których elementach łańcucha istnieje największy potencjał do rozwoju innowacyjnych produktów. Jednocześnie Spółka przygotowuje się do konsumenckiego badania potrzeb i oczekiwań Polaków w stosunku do aut elektrycznych. Wyniki posłużą do stworzenia modelu biznesowego, który ma pomóc w upowszechnieniu e-samochodów.
Konkurs zostanie uruchomiony w październiku, tuż po 12 września, kiedy to ElectroMobility Poland ogłosi wyniki konkursu na projekt nadwozia polskiego samochodu przyszłości. Proces wyłonienia najlepszych prototypów ma potrwać do końca 2018 roku.
Finałowe projekty można zobaczyć na dedykowanej konkursowi stronie:
http://konkurs.emobilitypoland.pl/,
https://www.facebook.com/ElectroMobilityPL/
http://www.emobilitypoland.pl/pl/index.html
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: