
Jesteś singielką? Zapłacisz więcej za OC
Dużo wyższe stawki polis ubezpieczeniowych wywołały ostatnio lawinę dyskusji. Firma Mfind postanowiła przyjrzeć się różnicom w cenach, które wynikają z płci oraz statusu cywilnego. Okazało się, że najwięcej płacą single.
Po przeanalizowaniu danych dostarczonych przez firmę Mfind wnioski nasuwają się same. Ponad 160 tys. wyników z kalkulatora ubezpieczeń OC i AC dało jasno do zrozumienia, że najwięcej zapłacą singielki i single. W ramach przeprowadzonej symulacji wyszło, że singielka będzie musiała zapłacić za polisę 1048 zł, natomiast singiel 1099 zł.
Na korzystniejszą składkę mogą natomiast liczyć wdowy (658 zł) oraz żonaci (616 zł). Kobieta zamężna zapłaci średnio 666 zł, a wdowiec 648 zł. Rozwodnicy mają nieco drożej: rozwódka 735 zł, a rozwiedziony 702 zł.
Różnice są w dużym stopniu uzależnione od wieku. Liczba osób w wieku powyżej 30 lat, które są po ślubie, jest większa niż w przypadku grupy wiekowej poniżej 30 lat. Specjaliści od ubezpieczeń podkreślają, że ubezpieczyciele przychylniej patrzą na kierowców w związku małżeńskim, ponieważ takie osoby mają mniejszą skłonność do ryzyka i nie jeżdżą tak agresywnie jak single. Dotyczy to również liczby wypadków, na podstawie których jest wyliczane ryzyko.
Wśród singli jest wiele młodszych osób, które siłą rzeczy płacą więcej względu na brak zniżek. Tanie OC dla osób owdowiałych wiąże się z wiekiem kierowcy oraz pełnymi zniżkami i dużym doświadczeniem. Sporo zależy również od województwa. Najdrożej wychodzi Wrocław, Gdańsk i Warszawa.
Temat podwyżek OC zainteresował w ostatnim czasie UOKiK, który zamierza przyjrzeć się tej sprawie i ocenić, czy nie doszło do zmowy cenowej.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Może jeszcze uzależnić stawkę od koloru skóry? Oczywiście czarni płaciliby więcej, bo statystycznie powodują więcej wypadków.
Anonymous - 5 marca 2021
Gdyby tylko „moja” stawka zmalała – jestem za. Pamiętajmy, że ubezpieczenia to czysta statystyka. Inną sprawą jest wysokość składek i ich uzależnienie od pojemności silnika. Mając trabanta 250cm uderzam w marcedesa za 500k i płacę niższą składkę niż uderzając dwulitrowym fordem w tico za 1500 zł.