Jenson Button z pole position
Chmury nad torem w Malezji od rana zapowiadały deszcz. Te czarne zebrały się także nad McLarenem i Ferrari
Pochmurne niebo i duża wilgotność panowały podczas kwalifikacji na torze w Malezji. Mimo zapowiedzi obyło się bez opadów.
Po raz piąty w tym roku najszybszym kierowcą sesji treningowej okazał się Nico Rosberg. Kierowca Williamsa jako jedyny przejechał jedno okrążenie w czasie krótszym niż 1 minuta 36 sekund. W ścisłej czołówce zabrakło zespołu Brawn GP. Nie zawiodła ekipa Toyoty, której kierowcy uzyskali czwarty i piąty czas. Wyniki osiągnięte przez kierowców McLarena Mercedes i BMW Sauber dały im miejsca poza pierwszą dziesiątką.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Różnica |
Liczba |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:35.940 |
– |
19 |
2 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:36.048 |
0,108 |
13 |
3 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36.069 |
0,149 |
13 |
4 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:36.132 |
0,192 |
21 |
5 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:36.189 |
0,249 |
22 |
6 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:36.194 |
0,254 |
14 |
7 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:36,322 |
0,382 |
14 |
8 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:36.325 |
0,385 |
18 |
9 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:36.519 |
0,579 |
19 |
10 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:36.541 |
0,601 |
17 |
11 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:36.563 |
0,623 |
18 |
12 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:36.657 |
0,717 |
15 |
13 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:36.742 |
0,802 |
13 |
14 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:37.004 |
1,064 |
16 |
15 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:37.026 |
1,086 |
18 |
16 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:37.032 |
1,092 |
18 |
17 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:37.118 |
1,178 |
18 |
18 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:37.282 |
1,342 |
17 |
19 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:38.322 |
1,382 |
16 |
20 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:38.458 |
1,458 |
19 |
Kimi Raikkonen zakwalifikował się na dziewiątej pozycji do GP Malezji, a jego kolega z zespołu Felipe Massa nie uzyskał nawet wystarczająco dobrego czasu, aby móc wystartować w drugiej sesji kwalifikacyjnej. Prawdopodobnie założenia Ferrari co do wymagań toru i możliwości konkurentów od razu postawiły zespół na straconej pozycji. Musiały to być jedne z najbardziej frustrujących chwil w karierze Felipe Massy. Brazylijczyk i jego zespół na osiem minut przed zakończeniem sesji Q1 po uzyskaniu czwartego czasu zdecydowali, że może on spokojnie powrócić do garażu w przekonaniu, że wynik jest wystarczająco dobry, aby zakwalifikować się do Q2. Pomylili się. Na trzy minuty przed końcem sesji Massa znajdował się na dziewiątej pozycji i mógł już tylko z niedowierzaniem patrzeć jak wyprzedzają go Vettel, Webber, Kubica, Bourdais, Hamilton, Heidfeld i Hamilton. Było już za późno, żeby próbować poprawić wynik. Strategia Ferrari tym razem zawiodła.
Jenson Button podczas kwalifikacji |
fot. Daimler
|
W drugiej sesji kwalifikacyjnej odpadli ze współzawodnictwa kierowcy McLarena, Nick Heidfeld, Kazuki Nakajima i Sebastien Bourdais. Po raz drugi w tym sezonie najszybszym kierowcą kwalifikacji okazał się Jenson Button.
Warto zwrócić uwagę, że w pierwszej dziesiątce tylko dwa samochody wyposażone były w KERS.
Wielkim znakiem zapytania przed niedzielnym wyścigiem jest pogoda. Popołudniowe, ulewne opady zdarzają się o tej porze roku często w Malezji. Po sobotnich kwalifikacjach około siódmej wieczorem czasu lokalnego nad torem Sepang pojawiła się gwałtowna burza. Jeśli w niedzielę zacznie padać, zespoły będą musiały zmienić swoją strategię.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:35.058 |
1:33.784 |
1:35.181 |
18 |
2 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:34.745 |
1:33.990 |
1:35.273 |
20 |
3 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:34.935 |
1:34.276 |
1:35.518 |
17 |
4 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:34.681 |
1:34.387 |
1:35.651 |
20 |
5 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:34.907 |
1:34.258 |
1:35.690 |
24 |
6 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:35.083 |
1:34.547 |
1:35.750 |
21 |
7 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:35.027 |
1:34.222 |
1:35.797 |
19 |
8 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:35.166 |
1:34.562 |
1:36.106 |
19 |
9 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:35.476 |
1:34.456 |
1:36.170 |
17 |
10 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:35.260 |
1:34.706 |
1:37.659 |
15 |
11 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:35.110 |
1:34.769 |
14 |
|
12 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:35.341 |
1:34.788 |
13 |
|
13 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:35.280 |
1:34.905 |
13 |
|
14 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:35.023 |
1:34.924 |
14 |
|
15 |
11 |
Sebastian Bourdais |
Toro Rosso |
1:35.507 |
1:35.431 |
16 |
|
16 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:35.642 |
4 |
||
17 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:35.708 |
11 |
||
18 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:35.908 |
8 |
||
19 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:35.951 |
10 |
||
20 |
12 |
Sebastian Buemi |
Toro Rosso |
1:36.107 |
9 |
Pozycje startowe kierowców będą w niedzielnym wyścigu nieco inne, niż te wywalczone w kwalifikacjach. Sebastian Vettel ukarany za kolizję z Robertem Kubicą w GP Australii wystartuje z trzynastego pola startowego, a Rubens Barrichello po wymianie skrzyni biegów z ósmego.
Według nowych zasad FIA opublikowała po kwalifikacjach wagę bolidów.
Poz. startowa |
Kwalifikacje |
Kierowca |
Waga (kg) |
Paliwo (kg) |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
Jenson Button |
660 |
55 |
20 |
2 |
2 |
Jarno Trulli |
656.5 |
51.5 |
19 |
3 |
5 |
Timo Glock |
656.5 |
51.5 |
19 |
4 |
6 |
Nico Rosberg |
656 |
51 |
19 |
5 |
7 |
Mark Webber |
656 |
51 |
19 |
6 |
8 |
Robert Kubica |
663 |
58 |
21 |
7 |
9 |
Kimi Raikkonen |
662.5 |
57.5 |
21 |
8 |
4 |
Rubens Barrichello |
664.5 |
59.5 |
22 |
9 |
10 |
Fernando Alonso |
680.5 |
75.5 |
28 |
10 |
11 |
Nick Heidfeld |
692 |
87 |
32 |
11 |
12 |
Kazuki Nakajima |
683.4 |
78.4 |
29 |
12 |
13 |
Lewis Hamilton |
688 |
83 |
31 |
13 |
3 |
Sebastian Vettel |
647 |
42 |
15 |
14 |
14 |
Heikki Kovalainen |
688.9 |
83 |
31 |
15 |
15 |
Sebastien Bourdais |
670.5 |
65.5 |
24 |
16 |
16 |
Felipe Massa |
689.5 |
84.5 |
32 |
17 |
17 |
Nelson Piquet Jnr |
681.9 |
76.9 |
29 |
18 |
18 |
Giancarlo Fisichella |
680.5 |
75.5 |
28 |
Przybliżonych obliczeń liczby okrążeń, jakie kierowcy będą mogli przejechać do pierwszego dotankowania dokonano na podstawie średniego zużycia paliwa na jedno okrążenie. Najwięcej paliwa mają w swoich samochodach Felipe Massa i Nick Heidfeld. Najpóźniej zjadą więc do pitlane celem dotankowania. Zespół Red Bull zdecydował się przyjąć inną strategię – Sebastian Vettel ma najmniej obciążony bolid i będzie pierwszym kierowcą, który pojawi się przed swoim garażem.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: