Jenson Button ponownie z pole position
Brawn GP jest zdecydowanym liderem tego sezonu. Zarówno Jenson Button jak i Rubens Barrichello nie mieli najmniejszego problemu z zagwarantowaniem sobie czołowych pozycji startowych przed jutrzejszym wyścigiem o GP Monako.
Jenson Button, Brawn GP |
fot. Brawn GP
|
Mimo, że to Rubens Barrichello obchodzi dziś swoje 37 urodziny i z pewnością marzył o tym, żeby wyprzedzić swojego kolegę z zespołu, to trzecia pozycja startowa jest przecież świetnym prezentem
i zarazem preludium do GP Monaco. Jenson Button po raz czwarty w tym sezonie wywalczył pierwsze miejsce startowe. Na dwie minuty przed zakończeniem Q3 kolejność była jeszcze nieco inna. Bardzo szybkie okrążenia zaliczali Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Jenson Button i Kimi Raikkonen. Fin przewodził stawce jeszcze na kilkanaście sekund przed końcem regulaminowego czasu. W ostatnim momencie pole position odebrał mu kierowca Brawn GP. Mimo wszystko druga pozycja Raikkonena i piąta Massy świadczy o tym, że zespół Ferrari wraca do formy do jakiej przywykliśmy w zeszłym sezonie. Trudno oprzeć się także wrażeniu, że nie tyle Jenson Button był znacznie szybszy i zdobył pole position, co Sebastian Vettel utknąwszy w ruchu na ulicach Monaco musiał zwolnić, stracił siłę docisku, przyczepność i nie był już wstanie poprawić swojego czasu. Czy znacznie lżejszy bolid Sebastiana Vettela będzie w stanie walczyć od razu na starcie z samochodami Brawn GP i Ferrari?
Co by tu jeszcze zmienić? |
fot. BMW Motorsports
|
Niestety, nie ulega poprawie sytuacja BMW Sauber. Oprócz tego, że na zatłoczonym torze
w Monaco Robert Kubica miał kłopoty z dogrzaniem opon, jak sam stwierdził, jego samochód po prostu źle się prowadzi. Polak miał do tego pecha, kiedy pod koniec Q1 mając być może szanse na uzyskanie wyniku pozwalającego mu na zakwalifikowanie się do następnej sesji znalazł się w strefie, gdzie Timo Glock nie opanował samochodu i zatrzymał się w okolicach La Piscina, co spowodowało pojawienie się żołtej flagi. Dr Mario Theissen przyznał,
że niezależnie od rodzaju używanego ogumienia
i zastosowanych ustawień, od trzech wyścigów zespół nie może dopracować odpowiedniej przyczepności bolidów. Po kwalifikacjach, szef techniczny BMW Sauber Willy Rampf powiedział, że mimo dokonywanych zmian inżynierowie nie mogą znaleźć właściwego balansu samochodów. Sfrustrowany Nick Heidfeld narzekał, że zmiany dokonane w jego samochodzie po treningach pogorszyły nawet sytuację i co gorsze, zespół nie wie jakie są tego przyczyny.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Liczba |
1 |
22 |
Jenson Button |
BrawnGP |
1:15,210 |
1:15,016 |
1:14,902 |
25 |
2 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:15,746 |
1:14,514 |
1:14,927 |
31 |
3 |
23 |
Rubens Barrichello |
BrawnGP |
1:15,425 |
1:14,829 |
1:15,077 |
26 |
4 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1:15,915 |
1:14,879 |
1:15,271 |
27 |
5 |
3 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:15,340 |
1:15,001 |
1:15,437 |
28 |
6 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
1:15,094 |
1:14,846 |
1:15,455 |
23 |
7 |
2 |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
1:15,495 |
1:14,809 |
1:15,516 |
24 |
8 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
1:15,260 |
1:14,825 |
1:15,653 |
20 |
9 |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:15,898 |
1:15,200 |
1:16,009 |
24 |
10 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1:15,930 |
1:15,579 |
1:17,344 |
28 |
11 |
12 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
1:15,834 |
1:15,833 |
17 |
|
12 |
8 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:16,013 |
1:15,837 |
22 |
|
13 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:16,063 |
1:16,146 |
18 |
|
14 |
11 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:16,120 |
1:16,281 |
19 |
|
15 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
1:16,248 |
1:16,545 |
19 |
|
16 |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren Mercedes |
1:16,264 |
4 |
||
17 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:16,264 |
11 |
||
18 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:16,405 |
12 |
||
19 |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:16,548 |
11 |
||
20 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
1:16,788 |
12 |
Waga bolidów podana przez FIA i przeliczenia według zużycia paliwa na 1 okrążenie wg zespołu Williams – 1,723 kg
Poz. startowa |
Kwalifikacje |
Kierowca |
Waga (kg) |
Paliwo (kg) |
Liczba okrążeń |
1 |
1 |
Jenson Buton |
647,5 |
42,5 | 23 |
2 |
2 |
Kimi Raikkonen |
644 |
39 | 21 |
3 |
3 |
Rubens Barrichello |
648 |
43 | 23 |
4 |
4 |
Sebastian Vettel |
631,5 |
26,5 | 14 |
5 |
5 |
Felipe Massa |
643,5 |
38,5 | 21 |
6 |
6 |
Nico Rosberg |
642 |
37 | 20 |
7 |
7 |
Heikki Kovalainen |
644 |
39 | 21 |
8 |
8 |
Mark Webber |
646,5 |
41,5 | 23 |
9 |
9 |
Fernando Alonso |
654 |
49 | 27 |
10 |
10 |
Kazuki Nakajima |
668 |
63 | 35 |
11 |
11 |
Sébastien Buemi |
670* |
65 | 36 |
12 |
12 |
Nelson Piquet |
673,1* |
68,1 | 38 |
13 |
13 |
Giancarlo Fisichella |
693* |
88 | 50 |
14 |
14 |
Sébastien Bourdais |
699,5* |
94,5 | 53 |
15 |
15 |
Adrian Sutil |
670* |
65 | 36 |
16 |
17 |
Nick Heidfeld |
680* |
75 | 42 |
17 |
18 |
Robert Kubica |
696* |
91 | 51 |
18 |
19 |
Timo Glock |
700,8* |
95,8 | 54 |
19 |
20 |
Jarno Trulli |
688,3* |
83,3 | 47 |
20 |
16 |
Lewis Hamilton |
645,5* |
40,5 | 22 |
* ilości paliwa podane przez zespoły
Lewis Hamilton |
fot. Mercedes
|
Lewis Hamilton zakwalifikował się do GP Monaco na szesnastej pozycji. Jak sam przyznał po kwalifikacjach – rozbił swój bolid ponieważ za późno zaczął hamować przed zakrętem Mirabeau. Dodatkowo, z powodu konieczności wymiany skrzyni biegów, a co za tym idzie zgodnej z przepisami kary, wystartuje z ostatniego miejsca. Kierowca McLaren Mercedes będzie przy tym mieć ponad dwukrotnie mniej paliwa niż kilku jadących przed nim zawodników. Z pewnością będzie chciał wyprzedzać swoich konkurentów w początkowym stadium wyścigu. Zobaczymy więc być może jak to się robi na wąskim torze w Monaco.
Z powyższej tabeli wynika, że kierowcy zespołu Red Bull będą mieć
w niedzielnym wyścigu zupełnie odmienne strategie. Mark Webber startujący z ósmego pola ma w swoim samochodzie taką samą ilość paliwa jak startujący z pierwszej pozycji kierowca Brawn GP Jenson Button. Sebastian Vettel zjedzie natomiast na dotankowanie o dziewięć okrążeń wcześniej. Dwie różne taktyki? Może któraś odniesie sukces…
Najbardziej zatankowanym bolidem ruszy do wyścigu Timo Glock. Po zupełnie nieudanych kwalifikacjach, z ładunkiem paliwa, przeznaczonym na 3/4 dystansu należy mieć nadzieję, że zaraz po starcie nie wyprzedzi go samochód bezpieczeństwa…
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: