
Jennifer Granholm, nowa sekretarz energii USA, przeprowadzi elektryczną rewolucję w motoryzacji?
Kiedy Jennifer Granholm była gubernatorem w Michigan, zapewniła w tym stanie aż 1,35 miliarda dolarów federalnego finansowania firmom produkującym samochody elektryczne i baterie litowo-jonowe.
W czwartek służba prasowa prezydenta elekta Stanów Zjednoczonych Joe Bidena poinformowała, że była gubernator stanu Michigan Jennifer Granholm zostanie sekretarzem energii USA.
Teraz przed Granholm stoi wyzwanie wywiązani się z obietnicy wyborczej Bidena dotyczącej rywalizacji Stanów Zjednoczonych z Chinami w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych (EV), w ramach wartego 2 biliony dolarów planu walki ze zmianami klimatycznymi.
Jak Jennifer Granholm, nowa sekretarz energii USA, ma przeprowadzić elektryczną rewolucję w motoryzacji?
Po pierwsze administracja Bidena będzie musiała nakłonić Kongres do zatwierdzenia ulg podatkowych i wydania dodatkowych miliardów dolarów na finansowanie stymulacyjne.
Przeczytaj też: Przywileje dla użytkowników samochodów elektrycznych. Co trzeci Polak byłby gotów za nie płacić!
Joe Britton, dyrektor wykonawczy Zero Emission Transportation Association (ZETA), wierzy, że Jennifer Granholm, uda się dokonać zmian:
Jeśli będziemy kultywować sektor pojazdów elektrycznych, możemy stworzyć setki tysięcy miejsc pracy w produkcji. Jennifer Granholm będąc gubernatorem stanu Michigan była olbrzymią orędowniczką napędzania tego rozwoju gospodarczego.
ZETA, grupa 28 firm motoryzacyjnych i użyteczności publicznej, do której należą między innymi Tesla, PG&E i Southern Co, została utworzona w zeszłym miesiącu, aby lobbować za polityką przyjazną dla pojazdów elektrycznych
Nie ma wątpliwości, że Granholm, może odegrać kluczową rolę we wdrażaniu pomocowych rozwiązań dla produkcji zaawansowanych pojazdów elektrycznych, akumulatorów czy organizacji łańcucha dostaw.
Przeczytaj też: Ładowarki GreenWay Polska – dostępne w leasingu dla przedsiębiorców
Byłaby to duża zmiana w stosunku do republikańskiego prezydenta Donalda Trumpa. Zgodnie z polityką „dominacji energetycznej” mającej na celu zwiększenie wydobycia ropy i gazu ziemnego, jego administracja odrzuciła nowe ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych, zaproponowała usunięcie istniejących i ułatwiła sprzedaż pojazdów napędzanych benzyną.
Podczas gdy większość budżetu Departamentu Energii przeznaczona jest na modernizację krajowych zapasów głowic jądrowych i oczyszczenie miejsc jądrowych, wybór Granholm sugeruje skupienie się nowej administracji na transporcie, będącym dużym źródłem emisji gazów cieplarnianych.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: