
Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept z 6,4-litrowym silnikiem V8 – istna petarda?
Fani motoryzacji z pewnością zadrżeli czytając ten tytuł. Bo w końcu co, jak nie brzmienie mocarnego V8 przyprawia nas o przyjemne ciarki? Oto Jeep właśnie pokazał rasowego Wranglera.
Ostatnim razem najbardziej rozpoznawalnym samochodem Jeep na świecie wyposażonym w silnik V8 był Jeep CJ z 1981 r., z 5-litrowym silnikiem V8 dostarczającym moc 125 KM i 220 Nm momentu obrotowego. Entuzjaści Jeepa z niecierpliwością czekali w ostatnich latach na Wranglera napędzanego sinikiem V8, a nowy Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept świadczy o tym, że ich życzenia mogą się wkrótce spełnić.
Marka Jeep prezentuje nowego Wranglera Rubicon 392 Concept, napędzanego silnikiem V-8 o pojemności 6,4 litra, który dostarcza moc 450 KM i 450 Nm momentu obrotowego i przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 sekund.
Osie Dana 44, skrzynia rozdzielcza dwubiegowa typu „full-time”, elektryczna blokada przedniej i tylnej osi, 37” opony przystosowane do jazdy w błocie i fabrycznie montowany 2” lift zawieszenia z oferty Jeep Performance Parts marki Mopar łączą się z ulepszonym zawieszeniem, bardziej wytrzymałą ośmiostopniową skrzynia biegów i potężnym silnikiem V8, gwarantując niezwykłą przyjemność prowadzenia samochodu marki Jeep, który oferuje jeszcze większe możliwości terenowe niż kiedykolwiek w Jeepie Wranglerze.
Jeep Wragler V8 – moc i osiągi
Aby pomieścić potężny 6,4-litrowy silnik V8 i mocniejszą, ośmiostopniową skrzynię biegów, Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept ma ulepszone mocowania silnika i zmodyfikowaną ramę. Ulepszone zawieszenie obejmuje nowe aluminiowe amortyzatory jednorurowe FOX zapewniające płynniejszą pracę zawieszenia i lepiej rozpraszające ciepło. Aktywny układ wydechowy z dwoma trybami pracy (ciszej/głośniej) zmienia brzmienie po naciśnięciu specjalnego przycisku.
Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept może pochwalić się jeszcze lepszymi możliwościami dzięki osiom Dana 44 trzeciej generacji, dwubiegowej skrzyni rozdzielczej Selec-Track, elektronicznej blokadzie przedniej i tylnej osi Tru-Lock, 37-calowym oponom do jazdy w terenie, które otulają specjalne, 17-calowe obręcze z pierścieniem beadlock utrzymujące opony na felgach podczas ekstremalnych obciążeń bocznych, co pozwala na obniżenie ciśnienia w oponach i zwiększenie ich przyczepności.
Fabryczne podniesienie o 2 cale zawieszenie Jeep Performance Parts Mopar umożliwia uzyskanie dodatkowego skoku zawieszenia oraz poprawę kąta natarcia, rampowego i zejścia. Wrangler Rubicon 392 Concept posiada również progi z wersji Rubicon, stalowe zderzaki z wyciągarką i stalowe płyty ochronne podwozia – wszystko to dodane w celu ułatwienia poruszania się po najtrudniejszych terenach off-roadowych.
Najmocniejsza, 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów i skrzynia rozdzielcza stałego napędu 4×4 poprawiają ogólnie właściwości jezdne, a ogromne ilości momentu obrotowego przy niskiej prędkości dostępne są dzięki przełożeniu 3,73, co zapewnia lepszą wydajność na autostradzie i większy zakres możliwości terenowych.
Udoskonalone możliwości Jeep Trail Rated
Marka Jeep może poszczycić się kilkoma kryteriami Trail Rated, które są jeszcze udoskonalone we Wranglerze Rubicon 392 Concept. Chodzi przede wszystkim o:
- Poprawę przyczepności, która została uzyskana dzięki wykorzystaniu momentu obrotowego 450 lb.-ft. i niestandardowych 17-calowych obręczy z beadlockiem.
- Fabryczne podniesienie o 2 cale zawieszenie Jeep Performance Parts i 37-calowe opony do jazdy w terenie poprawiają właściwości i przyczyniają się do uzyskania niespotykanego dotąd poziomu brodzenia w wodzie (34 cale) i prześwitu (13,25 cala), a także do poprawy kąta natarcia (51,6 stopnia), rampowego (29,5 stopnia) i kąta zejścia (40,1 stopnia).
Spersonalizowany design wewnątrz i na zewnątrz
Nadwozie nowego Jeepa Wranglera Rubicona 392 Concept polakierowane jest w kolorze Granite Crystal i ozdobione brązowymi akcentami na hakach, znaczkach, sprężynach, amortyzatorach i kołach. Oprócz tego wyróżnia się także wytrzymałą maską silnika o agresywnym wyglądzie, specjalnymi, niepełnymi drzwiami i sterowanym elektrycznie dachem Sky One-Touch, ze zdejmowanymi panelami bocznymi dla zapewnienia maksymalnej wolności podczas jazdy „open-air”.
W środku Wranglera Rubicona 392 Concept znajdują się skórzane fotele w czerwonym kolorze „Red Rock “ ze złotymi szwami oraz specjalna kierownica.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: